Nauczanie Online

Uwaga! W „strefie ucznia” – zakładce „nauczanie online” będą umieszczane materiały dla uczniów. Prosimy o zapoznanie się z nimi w celu kontynuacji nauki w ramach szkoły, jednak w nieco innym wymiarze.

Dzień dobry.
W tym tygodniu przypomnimy sobie zasady gry i przepisy gry w unihokeja
Zapoznajcie się z poniższym linkiem:

https://liblink.pl/zZaxgY5FpO

A teraz zobaczcie jak to robią najlepsi:

https://liblink.pl/UGOe4gfZff

                                    Pozdrawiam Jacek Mytyk

____________________

W tym tygodniu proponuję przypomnieć sobie zasady gry w ringo. Przesyłam Wam pomocne filmiki.
https://liblink.pl/Ufc6CqAD8s  https://liblink.pl/9MlcgSVERe
Pozdrawiam sportowo Jacek Mytyk

_____________________________

Dzień dobry.
Dzisiaj chciałem Wam zaproponować ćwiczenia doskonalące technikę biegową oraz start niski. Zapoznaj się z poniższymi linkami
Start niski
https://liblink.pl/WRT93B3LAY
Trening biegowy w domu
https://liblink.pl/M29YWS0ugE
Rozgrzewka biegacza
https://liblink.pl/loFJBGacvw
Skipy lekkoatletyczne.
https://liblink.pl/8IIhcPa63X
Pogoda sprzyja ruchowi na świeżym powietrzu więc ćwiczenia lekkoatletyczne mogą być świetną formą spędzania wolnego czasu.
                                                                                                                       Pozdrawiam Jacek Mytyk

Dzień dobry .
W tym tygodniu proponuję Wam ćwiczenia z elementami koszykówki.
Zapoznajcie się z filmikiem -jak prawidłowo rzucać do kosza
https://liblink.pl/M2oR1yLNGl https://liblink.pl/4yp7treyYZ
Kolejne zagadnienie -technika poruszania się bez piłki w ataku.
https://liblink.pl/4yp7treyYZ
Technika kozłowania.
https://liblink.pl/jjaMCLypfW

Technika podań i chwytów.
https://liblink.pl/qxjAUwgs15
Zachęcam Was do ćwiczeń z piłką do koszykówki na świeżym powietrzu.

                                  Pozdrawiam Jacek Mytyk

Dzień dobry .
W tym tygodniu proponuję ćwiczenia z siatkówki. Pomocne będą Wam filmiki do powtórzenia i utrwalenia umiejętności odbić oburącz sposobem górnym, oburącz sposobem dolnym.
https://liblink.pl/cC3N2UZguD
https://liblink.pl/qN1ZTOeW2P
Proponuję również 16 wyzwań siatkarskich, zmierz się sam z sobą.
https://liblink.pl/xqrVRLjxy4
Aby gra była zrozumiała proponuję powtórkę z przepisów gry w siatkówkę.
https://liblink.pl/xqrVRLjxy4

   Dbajcie o siebie ze sportowym pozdrowieniem Jacek Mytyk.

Dzień dobry.
W tym tygodniu proponuję Wam ćwiczenia Nordic Walking. Pomocne w opanowaniu  techniki tej dyscypliny będą następujące filmiki. Pamiętajcie, że ruch na świeżym powietrzu jest najzdrowszy dla naszego organizmu.
https://liblink.pl/RsTBpfM0aP https://liblink.pl/48FWajlNLT
Kolejną moją propozycją dla Ciebie jest trening TABATA oraz trening interwałowy.
https://liblink.pl/mk3xftcqnc https://liblink.pl/JesLY6NWFV https://liblink.pl/3iaDtcs9ZW
Ze sportowym pozdrowieniem Jacek Mytyk

Dzień dobry.
Na ten tydzień mam dla Was propozycje ćwiczeń z piłką. Skopiuj link do przeglądarki.
Propozycja nr 1 . Gry i zabawy z piłką
https://liblink.pl/anut4Qlyp2
Propozycja nr 2.Trening piłkarski w domu.
https://liblink.pl/0AIoWjSnw5
Propozycja nr 3.Kształtowanie sprawności fizycznej ogólnej z piłką.
https://liblink.pl/XkJ5jJyiMZ
Propozycja nr 4. Ćwiczenia z piłką.
https://liblink.pl/0g0KNo8DNR
Pozdrawiam Jacek Mytyk

Gimnastyka korekcyjna to dobry sposób na poradzenie sobie z wadami postawy, przede wszystkim u dzieci i młodzieży, ale gimnastyka korekcyjna przydatna jest także w przypadku osób dorosłych. Ćwiczenia z zakresu gimnastyki korekcyjnej zalecane są osobom, u których stwierdzona wady postawy lub tendencję do ich powstawania.
Dzisiaj chciałem zaproponować Ci ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, nóg oparte na bazie ćwiczeń korekcyjnych. Życzę powodzenia w treningu, możesz go powtarzać codziennie.
https://liblink.pl/19LfQUcI3M https://liblink.pl/Iv07glt2ul https://liblink.pl/XtG3iQXn0z
Jeżeli nie potrafisz otworzyć pliku skopiuj go do przeglądarki , pozdrawiam   Jacek Mytyk

 

Mytyk Jacek

Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb.

Etapy pierwszej pomocy
1. ocena sytuacji
2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia
3. ocena stanu poszkodowanego
4. wezwanie pomocy
– 999 ? Pogotowie Ratunkowe
– 112 ? Centrum Powiadamiania Ratunkowego
– 998 ? Straż Pożarna
– 997 ? Policja
5. udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej według potrzeby

Treść wezwania pomocy
– miejsce zdarzenia
– co się stało
– stan poszkodowanych
– liczba poszkodowanych
– wiek i płeć poszkodowanych
– imię i nazwisko zgłaszającego i numer zwrotny
NIGDY NIE ODKŁADAJ PIERWSZY TELEFONU

Zasady udzielania pierwszej pomocy
– wezwać fachową pomoc
– dbać o drożność dróg oddechowych
– dbać o komfort termiczny poszkodowanego
– dbać o komfort psychiczny poszkodowanego
– pozostać na miejscu zdarzenia
– kontrolować oddech co 1 minutę
– nie poruszać poszkodowanego bez potrzeby
– nie podawać leków
– nie podawać niczego do jedzenia, do picia

Uwaga!
Zmiana pozycji poszkodowanego jest konieczna jedynie gdy:
– brak oddechu poszkodowanego
– istnieje bezpośrednie zagrożenie na miejscu wypadku i konieczna jest ewakuacja (zawsze na plecach!)


Zasady zabezpieczenia Ratownika
– rękawiczki ochronne
– maseczka do sztucznego oddychania

Zasady zastosowania pozycji bocznej ustalonej
Pozycję boczną ustaloną (bezpieczną) stosujemy gdy:
– odchodzimy od poszkodowanego (np.: wezwać pomoc)
– poszkodowany ma niekontrolowane wydzieliny (treść żołądka, krew, ślinotok)

Ocena stanu poszkodowanego

1. Ocena przytomności
– próba nawiązania kontaktu słownego (np.: halo, proszę otworzyć oczy, czy Pan/Pani mnie słyszy)
– próba nawiązania kontaktu dotykiem(np.: poklepanie po ramieniu)

2. Wezwanie pomocy z otoczenia, gdy poszkodowany jest nieprzytomny

3. Ocena oddechu
– udrożnić drogi oddechowe przez odchylenie głowy do tyłu
– badanie oddechu trzema zmysłami (przez minimum 10 sekund lub do 2 wydechu)
a) widzę ( obserwuję ruch klatki piersiowej)
b) słyszę (słuchać szmery z dróg oddechowych)
c) czuję (wyczuć ciepło wydychanego powietrza)

Jeżeli poszkodowany jest w innej pozycji niż leżenie na plecach należy zmodyfikować sposób badania oddechu (np. wierzchem dłoni).


Zatrzymanie oddechu i krążenia

– Podstawowe Podtrzymywanie Życia (PPŻ/ang. BLS)
To inaczej
– Resuscytacja Krążeniowo-Oddechowa (RKO/ang. CPR)

Jeżeli poszkodowany nie oddycha należy rozpocząć schemat Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej (RKO/ang. CPR)
– bez oddechów wstępnych
– 30 ucisków klatki piersiowej w miejscu skrzyżowania linii ,,pępek-nos?? ? ,,linia sutków?? (częstotliwość ucisków 100 razy /1minutę, głębokość 3-5cm)
– 2 oddechy ratownicze (ok. 1s wdech)

Należy pamiętać o udrożnieniu dróg oddechowych przez odchylenie głowy do tyłu (,,czoło-żuchwa??).
Masaż serca wykonujemy zawsze na twardym, stabilnym podłożu
a poszkodowany musi leżeć na plecach.

Celem jest:
– rozprowadzenie krwi po organizmie
– dostarczenie tlenu do mózgu

Mózg umiera w ciągu 4-5 minut jeżeli nie podejmujemy resuscytacji u osoby bez oddechu.

Resuscytację przerywa:
1. Przybycie wykwalifikowanych służb lub podjęcie akcji przez innego ratownika
2. Powrót oddechu poszkodowanego
3. Zmęczenie ratownika (brak sił do dalszego prowadzenia akcji przez)
Film instruktażowy:
https://liblink.pl/x6dWOWMnSZ
Ze sportowym pozdrowieniem Jacek Mytyk

Propozycja ćwiczeń w domu.
Stretching to ćwiczenia rozciągające, które mogą stanowić rozgrzewkę, jak i pełen zestaw ćwiczeń. Jest to forma treningu, która umożliwia utrzymanie elastyczności mięśni i stawów oraz poprawę kondycji fizycznej. Trening stretchingowy jest rekomendowany osobom, które skarżą się na dolegliwości bólowe stawów i mięśni.
Co to jest stretching?
Słowo stretching pochodzi z języka angielskiego i oznacza rozciąganie. Ćwiczenia rozciągające wykonuje się nie tylko przed treningiem jako formę rozgrzewki. Mogą stanowić podstawę pełnego treningu stretchingowego, w którego skład wchodzą również niektóre pozycje jogi, ćwiczenia rozluźniające i pilates. Przed stretchingiem wskazana jest rozgrzewka, która zapobiega wystąpieniu kontuzji (można biegać lub zrobić kilka przysiadów w miejscu).
Stretching polega na okresowym rozciąganiu i rozluźnianiu mięśni. Zazwyczaj rozciąganie trwa około 15 sekund, zaś rozluźnianie około 5 sekund. Wśród rodzajów ćwiczeń stretchingowych wskazuje się statyczne rozciąganie mięśni wykonywane w spoczynku, krążenia stawów i dynamiczne rozciąganie mięśni, kiedy jesteśmy w ruchu. Celem praktykowania ćwiczeń rozciągających nie jest spadek wagi, ale poprawa ruchomości stawów.
Polecam filmik:

https://liblink.pl/2j2EV0HjiJ
Trening cardio
Cardio jest treningiem wytrzymałościowym nazywanym przez niektórych treningiem aerobowym. Głównym celem ćwiczeń cardio jest poprawa wydolności serca. Tego typu zajęcia charakteryzują się dużą intensywnością i dlatego nie wszyscy mogą je wykonywać.
     Ćwiczenia aerobowe niosą za sobą wiele korzyści dla organizmu. Poza wspomnianym zwiększeniem wydolności serca, osoby wykonujące treningi cardio mogą pochwalić się poprawą samopoczucia i zwiększeniem wytrzymałości organizmu. Ponadto cardio działa odstresowująco, zmniejsza ryzyko powstawania chorób układu krążenia i korzystnie wpływa na osoby mające problemy z zasypianiem.
Trening dla początkujących: na co zwrócić uwagę
Należy zauważyć, że treningiem cardio może być każdy rodzaj wysiłku. Istotne jest to, aby był on intensywny (wysoka intensywność powinna być utrzymywana na przestrzeni całej sesji treningowej) i pobudzał do pracy mięsień sercowy. Najprostszą i najczęściej stosowaną formą tego typu treningów jest bieganie. Poza tym zajęcia cardio mogą obejmować takie aktywności, jak:  
jazda na rowerze;
skakanie na skakance;
pływanie;
ćwiczenia na orbitreku;
taniec;
jazda na rolkach;
aerobik wodny;
kickboxing;
ćwiczenia na stepperze;
przysiady z wyskokiem;
pajacyki;
aerobik.
Tak jak w przypadku większości zajęć treningowych, tak i cardio, aby było efektywne, musi być wykonywane regularnie. Osoby zaawansowane powinny ćwiczyć od 3 do 4 razy w tygodniu, a jedna sesja powinna trwać od 30 do 60 minut w zależności od wykonywanych ćwiczeń i ich intensywności. Nieco inaczej wygląda ta kwestia w przypadku początkujących. Oni powinni powoli przystosowywać się do wzmożonego wysiłku. Pierwsze treningi powinni wykonywać przez 10-15 minut, a wraz z początkiem każdego kolejnego tygodnia powinni wydłużać sesje treningowe o pięć minut, do momentu osiągnięcia 30-40 minut.

Czytaj więcej na: https://liblink.pl/u6VyF5ilmF
Polecam filmik:
https://liblink.pl/WyswPaYv5r
Ćwiczenia z przyborami domowymi.
Polecam filmik:
https://liblink.pl/541pelkBXz

Witam serdecznie, zdrowo i sportowo. Na czas spędzany obowiązkowo w domu zapraszam do sprawdzenia swojej wiedzy.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia, mam wielką nadzieję, że niebawem się zobaczymy.

Jacek Mytyk

 

j
„Kij, piłeczka, koń” – to słowa kluczowe jakiej dyscypliny sportowej ?

  •  hokej na trawie
  •  polo
  •  unihokej
  •  rugby

W jakiej dyscyplinie sportu – Robert Korzeniowski zdobywał medale MŚ, ME i IO ?

  •  chód sportowy
  •  bieg przez płotki
  •  pływanie
  •  boks

Długość bieżni stadionu lekkoatletycznego wynosi :

  •  300m
  •  500m
  •  400m
  •  600m

Dyscyplina sportowa i określone pojęcia. Które pojęcie nie pasuje do dyscypliny sportowej ?

  •  kwarta – koszykówka
  •  tercja – hokej na lodzie
  •  set – siatkówka
  •  gem – piłka wodna

Ile kilometrów liczy trasa biegu maratońskiego ?

  •  40 km
  •  42km 195m
  •  50 km
  •  45km 90m

„Rwanie i podrzut” – to elementy jakiej dyscypliny sportowej ?

  •  podnoszenie ciężarów
  •  karate
  •  boks
  •  zapasy

„Triathlon” – to dyscyplina sportu składająca się z trzech konkurencji. Która odpowiedź jest prawidłowa ?

  •  bieg na 100m, bieg na 1500m, bieg na 800m
  •  skok w dal, skok wzwyż, rzut młotem
  •  pływanie, kolarstwo, bieg
  •  bieg na 60m, rzut oszczepem, pchnięcie kulą

„Panczenista” – to zawodnik uprawiający :

  •  jazdę konną
  •  jazdę szybką na łyżwach
  •  strzelectwo sportowe
  •  jazdę figurową na lodzie

Jakie konkurencje wchodzą w skład „pięcioboju nowoczesnego” ?

  •  bieg, strzelanie,skok w dal, zapasy, judo
  •  szermierka, floret, szpada, jazda konna, pływanie
  •  szermierka, pływanie, strzelanie, jazda konna , bieg

Bieg narciarski i strzelanie to …………) Wybierz odpowiedź.

  •  biathlon
  •  pięciobój nowoczesny
  •  triathlon
  •  dwubój zimowy

Jak nazywa się nasza czołowa snowbordzistka ?

  •  Jagna Marczułajtis
  •  Monika Pyrek
  •  Otylia Jędrzejczak
  •  Milena Rosner

Które z przyborów, są używane w gimnastyce artystycznej ?. Jedna odpowiedź jest dobra.

  •  piłka, skakanka
  •  poręcze, batut
  •  równoważnia, kólka
  •  laska gimnastyczna, lina

Czy na zawodach międzynarodowych w biegach krótkich ( 60m i 100m) zawodnik może startować ze startu wysokiego ?

  •  nie, obowiązuje start niski z bloków
  •  tak
  •  zależy od humoru startera
  •  czasami

Rober Kubica jest :

  •  zawodowym bokserem
  •  piosenkarzem
  •  kolarzem
  •  kierowcą Formuły 1

Jakie biegi sztafetowe są rozgrywane na zawodach lekkoatletycznych :

  •  4x100m i 4x200m
  •  4x100m i 4x300m
  •  4x100m i 4x500m
  •  4x100m i 4x400m

„Biathlon” – to dyscyplina jakich sportów ?

  •  letnich
  •  zimowych
  •  wodnych

„Streetball” to :

  •  koszykówka uliczna
  •  siatkówka plażowa
  •  piłka nożna halowa

Szermierka składa się z trzech typów broni . Jedna odpowiedź jest prawidłowa.

  •  tasak, szabla, floret
  •  floret, szabla, szpada
  •  floret, nóż, szpada
  •  sztylet, szpada, szabla

Który z niżej wymienionych stylów nie jest stylem pływackim ?

  •  motylkowy
  •  żabka
  •  kraul
  •  naprzemienny
  •  grzbietowy

Która z wymienionych konkurencji nie należy do lekkoatletyki :

  •  skok w dal
  •  skok przez skrzynię
  •  skok wzwyż
  •  skok o tyczce

Sportowcy i dyscypliny sportu. Która z odpowiedzi nie jest prawidłowa?

  •  Mariusz Wlazły – siatkarz
  •  Mateusz Kuśnierewicz – żeglarz
  •  Dariusz Michalczewski – boks
  •  Otylia Jędrzejczak – szermierka
  •  Ebi Smolarek – piłka nożna
  •  Mariusz Czerkawski – hokej
  •  Adam Małysz – skoki narciarskie
  •  Irena Szewińska – lekkoatletyka

Sportowcy i dyscypliny sportu. Która odpowiedź nie jest prawidłowa ?

  •  Federer – tenis ziemny
  •  Michael Jordan – koszykówka
  •  Isinbajewa – skok o tyczce
  •  Schumacher – boks
  •  Michael Phelps – pływanie
  •  Pele – piłka nożna

„Sczypiorniak” to popularna nazwa gry zespołowej. Jaka to dyscyplina ?

  •  piłka koszykowa

  •  piłka ręczna

  •  piłka nożna

Witajcie Drodzy Uczniowie i Rodzice!

Jak wiecie mamy nadzwyczajną sytuację, w związku z panującą epidemią jesteśmy zamknięci w domach. Szczególne ważne jest w tych dniach zadbanie o swoją kondycję fizyczną i psychiczną. Aktywność fizyczna wpływa na cały nasz organizm. Kiedy zaczyna jej brakować, pogarsza się nasze samopoczucie, jesteśmy rozdrażnieni, bardziej zmęczeni, podatni na infekcje.

Jako nauczyciel wychowania fizycznego zalecam w tej sytuacji codzienną aktywność fizyczną pod różnymi postaciami:

– poranna gimnastyka – 5-7 minut

– zestaw ćwiczeń – 15-25 minut (podaję na stronie  propozycje w postaci gotowych zestawów lub filmów)

– aktywność dodatkową – dowolna aktywność zależnie od Waszej inwencji i ochoty

np. dodatkowe ćwiczenia, spacer ( o ile to możliwe), spacer z psem itp.

Pamiętajcie,tylko od Was zależy w jakiej będziecie formie po skończeniu pandemii i koniecznie, o co bardzo proszę, koniecznie pozostańcie w swoich domach.

 

Przykładowe zestawy ćwiczeń:

 

ZAJĘCIA nr 1

https://www.youtube.com/watch?v=-HCc4ZzY-O8

żonglowanie to świetne ćwiczenie koordynacyjne ramion oraz kształtujące poczucie przestrzeni.

Oprócz żonglowania zalecam także wykonanie x3 dziennie krótkiej rozgrzewki (rano, południe, wieczór);

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

po tej rozgrzewce wykonujemy:

x20 pajacyków

x40 „krótkich” brzuchów

x40 dowolnych skoków na skakance

x10-20 pompek (w zależności od indywidualnych możliwości)

45 sekund – „deska” stabilizacyjna

całość powtarzamy 3 razy

(całość powinna potrwać około 15 minut)

 

ZAJĘCIA nr 2

x3 razy dziennie (rano, południe, wieczór) wykonujemy rozgrzewkę z dnia wczorajszego:

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

po południowej rozgrzewce wykonujemy intensywne ćwiczenia:

https://www.youtube.com/watch?v=YvGXXB__syA

natomiast rano i wieczorem wykonujemy ćwiczenia z poprzednich dnia:

– 5 minut – nauka doskonalenie żonglowania 2,3 piłkami

– 3 x 1 minucie – dowolne skoki na skakance

– 10 pompek

– 15 brzuchów

– 20 przysiadów (cały stopy na ziemi, plecy proste)

 

ZAJĘCIA nr 3

Zachęcam do skakanki – jest to przyrząd który kształtuje wiele zdolności motorycznych jednocześnie. Dodatkowo zaspokaja bardzo dobrze potrzebę ruchu i aktywności.

Oczywiście jest wiele możliwości skoków:

https://www.youtube.com/watch?v=rSYkJIOnT78

(im więcej z nich będziesz potrafić zrobić, tym lepiej)

do tego proponuję powtórzyć x3 poniższy trening (rano, południe, wieczór) :

https://www.youtube.com/watch?v=1BZM2Vre5oc

– zawiera on również ćwiczenia dodatkowe, więc jest kompleksowy.

 

ZAJĘCIA nr 4

W ramach codziennych aktywizacji i aktywności fizycznej, proponuje na poniedziałek formę ćwiczeń z:

https://www.youtube.com/watch?v=dvggf9hPwtM

ćwiczenia od początku do 2:57min.

proszę, powtórzyć każde ćwiczenie przynajmniej 20-30 razy (może być z przerwami wypoczynkowymi w ramach potrzeby), proszę aby serię tych ćwiczeń wykonywać trzy razy dziennie (rano, południe, wieczór), każdorazowo proszę pamiętać o rozgrzewce szczególnie ramion i nóg.

 

ZAJĘCIA nr 5

Witam, w ramach codziennej dawki aktywności fizycznej proponuję:

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

*oczywiście zalecam powtórzenie ćwiczenia 3 razy dziennie (rano, południe, wieczór)

 

ZAJĘCIA nr 6

Z wykorzystaniem ogólnodostępnego urządzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=8EQRi_mpBNg

Następnie przechodzimy do ćwiczeń wzmacniających:

https://www.youtube.com/watch?v=b-h9DItvaVA

ten układ wykonujemy zgodnie z tempem i instrukcjami jak na filmie trzy razy (rano, południe, wieczór)

 

ZAJĘCIA nr 7

W ramach zajęć z wychowania fizycznego proponuję wykonanie w formie rozgrzewki ruchów rozciągających w systemie jogi:

https://www.youtube.com/watch?v=Uk2TRawRlBk

(ćwiczenia te wykonujemy rano i wieczorem przed systemem ćwiczeń z skakanką):

https://www.youtube.com/watch?v=CskmZ_CYi1M

Natomiast w środku dnia, proponuję wykonać krótką serię ćwiczeń siłowych:

– 20 przysiadów

– 20 pompek

– 20 brzuchów

(4 serie, 2 minuty odpoczynku)

– przed ćwiczeniami wykonać proszę krótką dowolną rozgrzewkę, angażująca wszystkie grupy mięśni (nogi, tułów, ramiona)

 

ZAJĘCIA nr 8

ćwiczenia z piłką

ćwiczenia wykonujemy trzy razy w ciągu dnia (rano, południe, wieczór)

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

proszę wykonywać pomiędzy 30 – 45 sekund na każde z ćwiczeń

na rozgrzewkę proponuje powtórzyć system ćwiczeń z jogi:

https://www.youtube.com/watch?v=Uk2TRawRlBk

 

Pozdrawiam sportowo. Jacek Mytyk . Trzymajcie się zdrowo.

Witam w kolejnym tygodniu – przygotowaliśmi kilka zadań dla każdego z Was!!!  

Pamiętaj że w domu też można aktywnie spędzić czas!  Proponuję wybrać chociaż jedno z zadań. Szukajcie inspiracji i pomysłów w internecie.
Twoje propozycje, rozwiązania możesz przesłać na adres kadlubekdamian@wp.pl  lub tel. 502088121. Czekam na krótkie filmiki,zdjęcia itp. Pozdawiam i trzymajcie się zdrowo!!!
1.Bieg krótki – jak kształtować szybkość – ćwiczenia. Ćwiczymy ze skakanką!

https://liblink.pl/Nv4ZohC0Lv
https://liblink.pl/FtqI6hZaKX
https://liblink.pl/vl2mkAcFM2
https://liblink.pl/yxBHx6bldz

2.Właściwa postawa ciała – ćwiczenia z akcentem na korekcję postawy ciała – dla najmłodszych.

https://liblink.pl/6CQR8NNRlL

3. Koszykówka -zasady prawidłowego kozłowania – ćwiczenia.
https://liblink.pl/AsbwbqTTNi
https://liblink.pl/G7r1ioFt73

4. Dla klas szkoły branżowej proponuję zapoznanie sie z terminem BMI – co oznacza ten skrót? Jak się przelicza? Przelicz dla siebie i najbliższych – wyciągnij wnioski.  

https://liblink.pl/qG2QyHOYmm

5.Przekazuję także materiały dotyczące odżywiania i aktywności fizycznej – dla was i waszych rodziców.

6. Quiz sportowy nr 2 dla wszystkich! Czekam na rozwiązania!

  1. załącznik
  2. załącznik
  3. załącznik
  4. załącznik

Pozdrawiam i trzymajcie się!

Pan Jacek Mytyk

Cześć przesyłam tematy do zapoznania się i poćwiczenia.

Ćwiczenia do samodzielnego wykonania w domu oraz artykuły do przeczytania –wychowanie fizyczne.

 Temat; Tabata trening spalający tłuszcz.

Wklej link do wyszukiwarki youtube i poćwicz

https://www.youtube.com/watch?v=OFx1cicEn8U

Temat: Gimnastyka korekcyjna

Wklej link do wyszukiwarki youtube i poćwicz

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

Temat: Piramida zdrowego żywienia.

Zobacz film

 https://www.youtube.com/watch?v=e0BI1CSdlDg

Temat; Joga dla początkujących

Wklej link do wyszukiwarki youtube

Pozdrawiam Jacek

Pan Damian Kadłubek

Poniżej przedstawiam zadania na ten tydzień:
1. Dla chłopaków proste zadania z piłki nożnej – ball mastery- opanuj co najmniej dwa i zademonstruj na krótkim filmiku co potrafisz. Ćwiczenia można spokojnie wykonywać w domu na małej przestrzeni. 
 
2.Ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała – zapoznaj się z przykładami, spróbuj sam poćwiczyć także przy muzyce. Zademonstruj swoje ćwiczenia na krótkim filmie. Pamiętaj o rozgrzewce ruchowej przed ćwiczeniami! Powodzenia 
 
3.Nagraj własny krótki filmik przedstawiający i objaśniający odbicie sposobem dolnym w siatkówce. Pomocne materiały:
 
4. Dla chętnych Quiz sportowy. Czekamy na rozwiązanie. 
 
Powodzenia i życzymy dużo zdrówka.

Pani Ewa Piontek

Dla klas: I-IIIa ,I-IIIb SP IIIa zet, IIIb zet, V zet,SPP  ;TV Live Mocni w Duchu –

 
 
 

Pani Aleksandra Wyrwoł

załącznik 1

załącznik 2

załącznik 3

załącznik 4

załącznik 5

załącznik 6

załącznik 7

załącznik 8

załącznik 9

Witam, przesyłam materiały do pracy dla poszczególnych klas, zaplanowane na okres 16-20.03.br Pozdrawiam serdecznie Aleksandra Wyrwoł

Pani Natalia Szczęsna

zadania z języka angielskiego na przyszły tydzień cz.1

załącznik 1

załącznik 2

załącznik 3

 

zadania z języka angielskiego cz. 2

Załącznik 1

Załącznik 2

Załącznik 3

Załącznik 4

Załącznik 5

Załącznik 6

Załącznik 7

Załącznik 8

Pozdrawiam Natalia Szczęsna

Pani Alina Pletnia

Materiały dla uczniów SPP- nauka na szydełku

1.Łańcuszek na szydełku

https://www.youtube.com/watch?v=0PG5894gxAE

  1. Półsłupek na szydełku

https://www.youtube.com/watch?v=qa8Jc8CFkFk

  1. Półsłupek nawijany

https://www.youtube.com/watch?v=AsntY2Hrnxc

  1. Słupek na szydełku

https://www.youtube.com/watch?v=iYu1fbXjV2o

  1. Zmiana kolorów

https://www.youtube.com/watch?v=L8AEY2DcZ_0

  1. Robimy kółeczko

https://www.youtube.com/watch?v=BTN2q1l_FFI

7..Podwójny słupek

https://www.youtube.com/watch?v=Bd3Q7FKdL70

8..Przywieszka serduszko

https://www.youtube.com/watch?v=CL8jYI1ayUY

  1. Płaski kwiatek na szydełku

https://www.youtube.com/watch?v=MpeqrHo61KE

10.Prosty szalik na szydełku

https://www.youtube.com/watch?v=MZGWW4ssLh8

  1. Mała serwetka

https://www.youtube.com/watch?v=QDp4eZk2CGQ

Zadania z matematyki dla SPP- zabawy matematyczne, wystarczy kliknąć:

Jednostki długości – https://www.youtube.com/watch?v=Vf6WAYZtrSE

Zegar- https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18

https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8

https://www.youtube.com/watch?v=cfRVjt8KcTY

https://www.youtube.com/watch?v=R0GPGyCCTZ4

https://szaloneliczby.pl/wskaz-zegar-z-godzina/

https://szaloneliczby.pl/ktora-godzina/

https://szaloneliczby.pl/wskaz-zegar-z-godzina/

https://szaloneliczby.pl/ktora-godzina/

Kalendarz- https://szaloneliczby.pl/miesiace/

https://szaloneliczby.pl/dni-tygodnia/

https://szaloneliczby.pl/dopasuj-dni-tygodnia/

https://szaloneliczby.pl/miesiace/

Jednostki czasu https://www.youtube.com/watch?v=F6KWZzMBUmY

Pieniądze https://szaloneliczby.pl/liczenie-pieniedzy/

https://www.youtube.com/watch?v=uniSAPT7Vdo

Figury geometryczne https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Matematyka w praktyce

 https://www.matzoo.pl/klasa1

https://www.matzoo.pl/klasa2

https://www.matzoo.pl/klasa3

https://szaloneliczby.pl/kalendarz-i-zegarek/

 

Pani Joanna Bulska

Zajęcia -dla klas V ZET SP, III ZET SP, II-III SP II-III ZET SP, I-II-III SP-
               epodręczniki.pl/kształcenie-ogólne/edukacja-wczesnoszkolna 
(ćwiczenia z modułami do wykonania przez ucznia,
          polecenia czytane przez lektora)
             •     E-podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej
                     edukacja wczesnoszkolna klasa 1 Wiosna

Rewalidacja dla V, VI, VII, VIII, BSIS
               epodreczniki.pl/a/łamigłówki-rysunkowe
               rebusy – ćw 1-8
               zadania na spostrzegawczość – 10,11,12,
               epodreczniki.pl/a/zabawy-i-gry-komputerowe
             •  ćw 3,4,5,6,7,8,10 układanka z zapałek

Rewalidacja dla SPP, ZET 
               epodreczniki.pl/a/łamigłówki-rysunkowe
             rebusy – ćw 1-8
               maluchwdomu.pl /2017/10/rebusy-dla-dzieci
             rebusy dla dzieci: 4 pory roku i zjawiska atmosferyczne

Katarzyna Świątek

Zajęcia indywidualne , rewalidacyjno – wychowawcze.

Bierne ćwiczenia oddechowe połączone z usprawnianiem ruchowym

Można tu polecić:

  • wymuszenie pełnego wydechu u dziecka leżącego na plecach poprzez zginanie jego nóg i przyciąganie w kierunku klatki piersiowej,
  • bierne skłony tułowia dziecka w przód w klęku lub w siadzie płaskim, zgodnie z podawanym rytmem,
  • przetaczanie dziecka leżącego na brzuchu na wałku rehabilitacyjnym (poprawianie wydolności oddechowej).

Ćwiczenia oddechowe wymagające współdziałania ze strony dziecka: 

  • dmuchanie na wiatraczki, dmuchawki unoszące piłeczkę, piórka i paski papieru,
  • dmuchanie w różnego rodzaju gwizdki oraz gwizdki z ustnikiem,
  • zdmuchiwanie lekkich przedmiotów ze stołu,
  • dmuchanie na przedmiot zawieszony na lince,
  • dmuchanie na piłeczkę pingpongową, słomki, kredki leżące na gładkiej powierzchni,
  • wdmuchiwanie piłeczek do bramki,
  • rozdmuchiwanie, kaszy, ryżu, grochu przez słomkę,
  • wdech – ramiona do góry, zatrzymanie; długi wydech i powolne opuszczanie ramion,
  • przetaczanie powietrza z jednego policzka do drugiego,
  • dmuchanie przez słomki o różnej grubości,
  • przysysanie do słomki kawałków styropianu,
  • dmuchanie na zabawki pływające w wodzie,
  • przysysanie do warg bibułki,
  • wdech i wydech nosem z kontrolowaniem dłonią ruchu przepony (najpierw dłoń dziecka powinna spoczywać na przeponie terapeuty),
  • próby nadmuchiwania torebek papierowych, gumowych zabawek i baloników z ustnikami,

Ćwiczenia oddechowe dobrze jest również łączyć z ruchami rąk i tułowia (pomoc rodzica):

  • wdech z jednoczesnym szybkim wzniesieniem rąk do boku, a wydech z powolnym przesuwaniem rak do przodu, aż do zupełnego ich złączenia;
  • wdech z jednoczesnym wzniesieniem rąk bokiem do góry, wydech z powolnym ich opuszczaniem, któremu towarzyszy powolny wydech;
  • szybki wdech z jednoczesnym skrętem tułowia w bok, w czasie powolnego wydechu następuje powrót do normalnej pozycji.

 

Ćwiczenia oddechowe wykonujemy:

  • w przewietrzonym pomieszczeniu,
  • przed jedzeniem lub 2–3 godziny po posiłku,
  • systematycznie 2–3 razy dziennie przez kilka minut.

Należy też pamiętać, że:

  • przedłużanie wydechu nie może być zbyt długie, gdyż może opróżnić płuca z tzw. „powietrza zapasowego”,
  • każde dziecko ma własny, indywidualny rytm oddechu, inną pojemność płuc – dlatego każde dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie ze swoimi możliwościami,
  • dziecko nie wykona ćwiczeń, gdy ma katar, przerost trzeciego migdałka lub krzywą przegrodę nosa,
  • ćwiczenia należy wykonywać w różnych pozycjach ciała, np. pozycji leżącej, siedzącej czy stojącej, dlatego najłatwiej wpleść je w zabawy ruchowe,
  • należy pamiętać, aby w czasie ćwiczeń mięśnie szyi, rąk i tułowia były rozluźnione, a postawa ciała swobodna (w zabawach ruchowych łatwiej to skontrolować),
  • ćwiczenia oddechowe prowadzone z małymi dziećmi powinny być dostosowane do możliwości dziecka, a więc wymagają formy zabawy.

Ćwiczenia bierne

Ćwiczenia te są niezbędne w przypadkach, gdy siła mięśniowa pacjenta nie pozwala na wykonanie samodzielnego ruchu w danym stawie, w stanach częściowego bądź całkowitego odnerwienia mięśni (np. w stanach po urazach rdzenia kręgowego, urazach ośrodkowego układu nerwowego lub nerwów obwodowych, powodujących porażenia lub niedowłady mięśni).Ćwiczenia te wykorzystuje się również jako terapię przeciwbólową.

Ćwiczenia bierne wpływają na czucie głębokie w trakcie dociskania powierzchni stawowych. Wpływają też na czucie powierzchowne poprzez stymulację eksteroreceptorów skóry podczas bezpośredniego kontaktu pacjent – terapeuta. W trakcie całej terapii prowadzonej z chorym, należy pamiętać o włączeniu ćwiczeń oddechowych. Są one niezastąpione w pracy nad poprawą wentylacji płuc, wzmocnieniem mięśni oddechowych i ułatwiają usuwanie wydzieliny zalegającej w drzewie oskrzelowym

Metodyka ćwiczeń biernych (ruch prowadzony jest za pomocą siły zewnętrznej, którą z reguły jest ręka terapeuty)

Przykłady ćwiczeń

http://idn.org.pl/Gdansk/ptsr/ruch_asm/pasyw.htm

Pani Marta Augustyniak

Witam serdecznie, w załączniku wysyłam karty pracy w wersji pdf dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. 

załącznik 1

załącznik 2

 

4 myśli na temat “Nauczanie Online

Skomentuj Beata Roskosz Anuluj pisanie odpowiedzi

Skip to content