wychowawca: J. Kucharewicz
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 24. 06. 2020 r. oraz 25. 06. 2020 r.
Temat zajęć (1): Woda krąży – woda wraca. Dbajmy o czystość wód.
Temat zajęć (2): Wakacje letnie czas zacząć! Ruszamy w góry – źródło, potok, rzeka.
Witam Was! To już ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym. Obejmują dwa tematy. W realizacji pomogą przesłane materiały oraz dwa krótkie filmy. Ich obejrzenie ułatwi pracę z załącznikiem nr 7, znajdującym się w pliku PDF, nawiązującym do tematyki z ubiegłego tygodnia. Oto one: https://liblink.pl/qwkg8QhZBi oraz https://liblink.pl/YHBcgm9HhE .
Zadania do poszczególnych tematów:
1. Przeczytaj tekst pt. Opowieść taty. Znajduje się on w załączniku nr 10. Wskaż fragment, informujący o ulubionym zakątku nad rzeką, istniejącym w przeszłości. Rozwiń ostatnie zdanie z tej opowieści, wymieniając trzy przyczyny niszczenia środowiska. Wykorzystując załącznik nr 8, wypisz organizmy, dla których woda jest środowiskiem życia. Oznacz je według wskazówek.
2. Wakacje letnie przed nami! Tak więc – popatrz na załącznik nr 6. Określenia, związane z wodą, zawarte w poleceniu, wpisz we właściwe miejsca karty pracy. Potem wypełnij ją kolorami, tworząc piękny, górski, wakacyjny już krajobraz. Napisz nazwę królowej polskich rzek.
Powodzenia!
Wam i Waszym Rodzicom dziękuję za współpracę! Pozdrawiam serdecznie, życząc udanych, bezpiecznie spędzonych wakacji letnich!
Agnieszka Nowak
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 22. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Lato wita nas! My witamy lato!
Rozpoczęło się lato, zarówno astronomiczne, jak i kalendarzowe. Stąd obecność tematyki, związanej z tą porą roku, która kojarzy się przede wszystkim z wakacjami letnimi. To przecież ostatni tydzień roku szkolnego, prowadzonego w większości drugiego semestru na odległość. Dzisiaj trzy zadania letnie.
1. Wykonaj ilustrację, dotyczącą lata, wpisując datę rozpoczęcia tej pory roku. Wykorzystaj kolorową kartę pracy (załącznik 1). Pamiętaj! Rysunki w niej umieszczone nie znajdują się we właściwych miejscach. Wybierz tę, która symbolizuje lato.
2. Przyporządkuj zdania, tworzące czarno-białą kartę pracy (załącznik 2) poszczególnym porom roku. W zeszycie zapisz te, które dotyczą lata.
3. Wraz z początkiem lata obchodzony jest Dzień Ojca. Przygotuj kartkę dla Taty, czerpiąc wzór ze strony internetowej: https://liblink.pl/nOnffirPHH . Zredaguj życzenia, związane z tym wydarzeniem, na przykład:
Dzień Ojca jest raz w roku,
szczęśliwy i pełen uroku.
W tym dniu pragnę złożyć Ci życzenia:
zdrowia, szczęścia i powodzenia!
Pozdrawiam Was!
Agnieszka Nowak
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA:22.06- 25.06.
TEMAT: WAKACJE Z JEZUSEM.
Drodzy uczniowie, zbliżają się wakacje- czas odpoczynku. Przeżywamy je razem z Bogiem. Pamiętajmy o codziennej modlitwie i o niedzielnej Mszy Świętej.
Polecenie nauczyciela:
-weż udział w katechezie wirtualnej, a następnie zapoznaj się z zasadami bezpiecznego spędzania wakacji.
https://liblink.pl/eKyPOveiJc
https://liblink.pl/ZpuJvcSmDo
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Dzień dobry przesyłam kartę pracy na 22 czerwca. Tematem lekcji są: Wypadki. Proszę przypomnieć sobie zasady postępowania podczas różnych zaistniałych sytuacji – wypadków. Jak należy postąpić w momencie kiedy nie mamy dostępu do telefonu i kiedy możemyz niego skorzystać. Proszę także utrwalić sobie numery telefonów STRAŻY POŻARNEJ, POLICJI, POGOTOWIA ORAZ ORAZ NUMERU ALARMOWEGO 112. Pozdrawiam Anna Fleszar.
Załącznik 1
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 15. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Obieg wody w przyrodzie.
W tematykę zajęć wpisane są dwa filmy:
– www.youtube.com/watch?v=K56PPHB6xV0 ,
– www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8t=2s .
W zrozumieniu pomogą też materiały, przesłane na WhatsApp-a. Tam umieszczona jest też notatka i zadanie do wykonania.
NOTATKA:
1. Woda występuje w trzech stanach skupienia: ciekłym, stałym, gazowym.
2. Najczęściej wykorzystujemy wodę w stanie ciekłym.
3. Poniżej temperatury 0 stopni Celsjusza woda zamienia się w lód – stan stały wody.
4. Woda paruje, zamieniając stan skupienia na gazowy – jest wtedy parą wodną. Woda intensywnie paruje w temperaturze 100 stopni Celsjusza.
5. Pojęcia, związane z obiegiem wody w przyrodzie: parowanie, chmury, opad, wchłanianie, wody gruntowe.
ZADANIE:
A. Zilustruj jeden ze stanów skupienia wody.
B. Wypisz cztery rodzaje opadów. Wykonaj rysunek, związany z obiegiem wody w przyrodzie, wykorzystując przesłane ilustracje.
Powodzenia!
Tematyka, związana z wodą, zagości ponownie w ostatnim tygodniu roku szkolnego, tuż przed wakacjami letnimi. Tymczasem pozdrawiam, ufając, że do tego czasu włączysz się w badanie zużycia wody.
Agnieszka Nowak
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA: 15.06.
TEMAT: MÓJ CZYNNY I ŚWIADOMY UDZIAŁ WE MSZY ŚWIĘTEJ.
Drodzy uczniowie zapraszam was do udziału w katechezie wirtualnej poświęconej Mszy świętej.
https://liblink.pl/MnaAdkK2Vz
Anna Fleszar.
Dzień dobry tematem lekcji jest: Mój pokój. Wysłałam kartę pracy Mój pokój ale jeżeli Wasz pokój rózni się od tego ze zdjęcia narysujcie go lub opiszcie. Czekam z niecierpliwością na wasze prace. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Załącznik 1
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 08. 06. 2020 r. oraz 10. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Woda wokół nas – wprowadzenie. Jak korzystamy z wody?
W tematykę zajęć wprowadzi nas film: https://liblink.pl/QWtU5X4OZA . Zapraszam do obejrzenia, by po nim rozpocząć realizację zadań z karty pracy wg następujących poleceń:
1. Narysuj (lub wydrukuj i pokoloruj) jedną a z bohaterek filmu – załącznik nr 1 w karcie pracy. Przedstaw ją w kilku, ułożonych przez siebie zdaniach.
2. Przeczytaj tekst: Opowiadanie Pani Kropli – załącznik nr 4. Wypisz w punktach niewłaściwe zachowania, dotyczące korzystania z wody, występujące w mieszkaniach i nad rzeką. Zilustruj je, wykorzystując załącznik nr 4.
3. Przepisz i zapamiętaj ostatnie zdanie z Opowiadania Pani Kropli.
4. Zbadaj zużycie wody w swoim domu, wypełniając kartę pracy – załącznik nr2.
Załącznik
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Dzień dobry przesyłam materiały na jutro 8 czerwca. Tematem lekcji jest: Moja przyjaciółka, mój przyjaciel. Miłego uzupełniania kart pracy z pozdrowieniami Anna Fleszar.
Załącznik 1
Załącznik 2
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA: 8.06.
TEMAT: Z PANEM JEZUSEM IDZIEMY PRZEZ MIASTA I WSIE – BOŻE CIAŁO.
Drodzy uczniowie, w czwartek będziemy obchodzić Uroczystość Bożego Ciała.W tym roku nie będziemy mogli uczestniczyć w uroczystej procesji. Zapraszam was do udziału w katechezie interaktywnej.
https://liblink.pl/Yde7FY59zd
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 04. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Rośliny owadopylne i ich wykorzystanie. Krzyżówka tematyczna.
Przypomnij sobie, że: 1) pszczoły i inne owady zbierają nektar i pyłek kwiatów, który jest ich pożywieniem; 2) zapylanie roślin jest jednym z czynników plonotwórczych.
Otwórz załącznik. Przeczytaj nazwy owoców i warzyw. Rozwiąż krzyżówkę. Wszystkie owoce i warzywa, które w niej się pojawią zawdzięczamy owadom zapylającym.
ZADANIE:
1. Wypisz z tabeli 10 nazw owadopylnych owoców.
2. Wypisz z tabeli 10 nazw owadopylnych warzyw.
3. Ułóż cztery zdania o wykorzystaniu owoców i warzyw.
Na Waszym WhatsAppie są jeszcze zadania matematyczne. Myślę, że wszyscy sobie z nimi poradzą, przesyłając wyniki.
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 03. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Miód – rodzaje, właściwości i zastosowanie.
Kontynuujemy pszczelą tematykę. Miód to przecież produkt pszczół. Popatrz na załącznik i wykonaj zadania:
1. Zapoznaj się z treścią załącznika.
2. Wypisz rodzaje miodów według kolejności alfabetycznej.
3. Wybierz dwa z nich (znane Ci, lubiane przez Ciebie, stosowane w Twoim domu). Wpisz do zeszytu informacje, dotyczące ich właściwości i zastosowania.
4. Narysuj etykiety wybranych miodów, wykorzystując rysunki, zawarte w załączniku.
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Anna Fleszar Zajęcia rozwijające komunikowanie się klasa I-II A SPP |
Temat: W sklepie. Zakupy. (3 czerwiec)
Witam przesyłam karty pracy na Zajęcia rozwijające komunikowanie się.
Załącznik 1
Załącznik 2
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA: 1.06- 4.06.
TEMAT: Serce Jezusa żródłem miłości i dobroci.
Drodzy uczniowie, rozpoczyna się czerwiec, miesiąc poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa.
Polecenie nauczyciela: wykonaj polecenia z kart pracy str. 112-113
Załącznik
Dzień dobry wysyłam materiały z Zajęć rozwijających komunikowanie się. Temat lekcji to: Dzieci i kraje świata.
Z okazji Dnia Dziecka wszystkiego najlepszego.
Temat przeznaczony na 1.06. 2020. Pozdrawiam Anna Fleszar
Załącznik 1
Załącznik 2
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 01. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Dzień Dziecka. To jest nasz dzień!
Duży, czy mały, dzisiaj świętuje. Dziś każdy jest dzieckiem i się raduje!
Realizację zajęć rozpoczyna film: My, dzieci świata! Oto link: https://liblink.pl/NwtuQu1H1e . Po obejrzeniu:
– wykonaj wesołą kartkę z kalendarza, wykorzystując obrazy z filmu,
– wypisz nazwy (państw lub kontynentów), symbolizujące wybrane miejsca zamieszkania dzieci świata, wymienione w filmie.
No i świętuj!
W dniu tak pięknym i wspaniałym,
życzę Tobie sercem całym
moc uśmiechu i radości,
szczęścia, zdrowia, pomyślności!
Agnieszka Nowak
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 27. 05. 2020 r. oraz 28. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Znaczenie pszczół. W Akademii Przyjaciół Pszczół.
Tydzień temu, 20 maja, obchodzony był Światowy Dzień Pszczół. Jego cel to: podkreślenie znaczenia pszczół dla pozyskiwania żywności i zwrócenie uwagi na zagrożenia tych owadów. Te zagadnienia będą z nami podczas najbliższych zajęć.
W realizacji pierwszej części tematu (środa) pomocne staną się trzy filmy o wspólnym tytule: Z kamerą wśród pszczół. Zapraszam Was do ich obejrzenia. Oto linki, poprzez które można je zobaczyć:
– https://liblink.pl/X9ksATN5s8
– https://liblink.pl/4BXni5eSKA
– https://liblink.pl/HuimcDc7AS .
W realizację drugiej części tematu (czwartek) włączona jest notatka oraz karta pracy.
NOTATKA:
1. W Polsce występuje blisko 470 gatunków pszczół. Najbardziej znana jest pszczoła miodna.
2. Pszczoły miodne zbierają nektar i pyłek kwiatów, który jest ich pożywieniem, jednocześnie zapylają rośliny owadopylne.
3. Prowadzone przez pszczoły zapylanie roślin jest jednym z najważniejszych czynników plonotwórczych.
4. Pszczoła miodna, oprócz przyczyniania się do znacznego zwiększenia plonów rolników, wytwarza jednocześnie cenne produkty pszczele. Są nimi:
– miód,
– wosk,
– pierzga,
– propolis,
– mleczko pszczele,
– jad pszczeli.
KARTA PRACY to ostatni element zajęć. Wykorzystując jej wzór, staniesz się autorem pracy (przestrzennej lub płaskiej), ukazującej bohaterkę zajęć – pszczołę. Do jej powstania możesz wykorzystać różnorodne techniki i materiały. W wykonaną pracę wkomponuj wiersz lub rymowankę (na przykład: PSZCZOŁA + KWIAT = PIĘKNY ŚWIAT). Jeżeli będzie Ci trudno wykonać to zadanie – wydrukuj kartę pracy, wytnij jej elementy i wklej do zeszytu. Czekam na zdjęcia.
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Przesyłam materiały na zajęcia 27 maja z Zajęć rozwijających komunikowanie się. Pozdrawiam Anna Fleszar
Załącznik 1
Załącznik 2
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Anna Fleszar
Dzień dobry przesyłam karty pracy z Zajęć rozwijających komunikowanie się. Tematem dzisiejsze lekcji jest: Moja mama.
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 25. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Kartka z kalendarza – Dzień Matki.
Proponuję wykonanie kartki w formacie A-5 (jest to połowa A-4, czyli wielkość kartki zwykłego zeszytu). Technika dowolna. Na niej należy umieścić datę (26 V), elementy zdobnicze, jak również życzenia, na przykład:
Kochana Mamo!
Niech ten radosny dzień
na zawsze Twe troski odsunie w cień.
Niech się śmieje do Ciebie świat
blaskiem szczęśliwych i długich lat!
Pomysły dotyczące elementów zdobniczych niesie film: https://liblink.pl/5IWY13eHfq , zapraszam więc do obejrzenia i przejęcia inicjatywy.
Wykonana praca stanowi centralny punkt ekologicznego kącika, przygotowanego na Dzień Matki. Może go też zobaczę?
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Dzień dobry. Przesyłam kartę pracy na Zajęcia rozwijające komunikowanie się.
Proszę zastanowić się nad pytaniami i udzielić odpowiedzi pisemnie w zeszycie. Pozdrawiam i miłej pracy w poniedziałek Anna Fleszar.
Karta pracy przeznaczona na poniedziałek 25 maja.
Załącznik 1
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA: 25.05- 28.05.
TEMAT: DUCH ŚWIĘTY DAREM JEZUSA.
tematem lekcji w tym tygodniu jest poznanie prawdy o osobie i działaniu Ducha Świętego.
Polecenie nauczyciela:
Zapisz w zeszycie podany temat, następnie przeczytaj z podręcznika temat 42 str. 100- 101. Wykonaj zadania ze str. 101.
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 21. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Tworzymy ekologiczny kącik przed Dniem Matki.
Do kwiatoumilaczy dołączy gniazdo dla ptaków. Elementy niezbędne w realizacji tematu, jak również sposób ich wykorzystania, pokazuje załącznik – karta pracy. Zgromadź potrzebne materiały, a wtedy staniesz się twórcą dzieła, które -wraz z kwiatoumilaczami- utworzy ekologiczny kącik w Twoim domu, wzbudzając zachwyt, a jednocześnie, wpisując się w obchody nadchodzącego Dnia Matki.
W zeszycie wypisz nazwy materiałów, biorących udział w procesie tworzenia dzieła, które z pewnością wzbudzi zachwyt.
Powodzenia!
Karta pracy 1
Agnieszka Nowak
Dzień dobry wysyłam karty pracy z przedmiotu ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ. Temat lekcji to : Rozmowa- dialog.
Zajęcia przeznaczone są na 20 maja. Pozdrawiam i miłej pracy Anna Fleszar.
Na WhatsAppie również wyślę wiadomość
załącznik 1
załącznik 2
załącznik 3
Przysposobienie do pracy- Joanna Kucharewicz
Temat: Sprzęty w gospodarstwie domowym. – poniedziałek
Notatka, którą należy przepisać do zeszytu: W naszym domu znajduje się bardzo wiele sprzętów gospodarstwa domowego. Używamy ich na co dzień. Znajdują się one w różnych pomieszczeniach. Bardzo ułatwiają nam wykonywanie codziennych czynności. Np. pralka automatyczna umożliwia nam na szybkie pranie naszych ubrań. Dawniej ubrania najczęściej prano ręcznie – dzisiaj ręcznie pierzemy tylko te rzeczy, które są uszyte z delikatnych materiałów, np. z jedwabiu i nie można ich prać w pralce. Informacja o tym, czy ubranie możemy prać w pralce automatycznej znajduje się na metce odzieży.
Zadanie: Wytnij ilustracje z karty nr 46, wklej je do zeszytu a następnie podpisz, co przedstawia ilustracja i gdzie ten sprzęt się znajduje. Napisz pod każda ilustracją zdanie, np. To jest lustro. Może znajdować się w łazience lub przedpokoju.
Temat: Robimy pranie w pralce automatycznej. – środa
1.Zapoznaj się z budową pralki automatycznej, którą posiadasz w domu.
2.Odnajdź we własnej pralce następujące elementy: bęben, pojemnik na proszek, pojemnik na płyn do płukania, przycisk zasilania oraz programator.
3.Zapoznaj się z instrukcją obsługi pralki
4.Zapoznaj się z oznaczeniami na pralce (rodzaj prania, długość prania – czas, szybkość wirowania – obroty, ustawianie temperatury prania)
5.Wykonanie prania:
zapoznaj się z metkami na różnych ubraniach, które wskazują jak prać odzież
posegreguj prania wg kolorów,
włóż pranie do pralki,
ustaw pralkę na wybrany program oraz ustaw temperaturę,
dodaj proszek lub kapsułkę do prania oraz płyn do płukania,
po zakończeniu prania rozwieś pranie do wysuszenia.
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 18. 05. 2020 r. oraz 20. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Zazieleńmy otoczenie! Kwiatoumilacze.
W realizację tematu zostają wpisane następujące elementy: puszka (na przykład po ananasach), którą zamienisz w recyklingową doniczkę, ziemia i kwiat. Sposób wykonania pokazuje załącznik – karta pracy. Rodzice z pewnością pomogą w zaznajomieniu się z poszczególnymi etapami pracy, bezpiecznie wykonanej. Kwiatoumilacz ustaw we właściwym, wybranym przez siebie miejscu. Może go zobaczę? W zeszycie opisz krótko proces tworzenia dzieła, które z pewnością wzbudzi zachwyt.
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Dzień dobry rozpoczynamy temat: Rożne formy komunikowania się.
Proszę zapoznać się z kartą pracy i w miarę możliwości ją uzupełnić. Proszę także zastanowić się w jaki sposób ja najczęściej komunikuje się z innymi osobami obecnie i kiedy chodziłam/chodziłem do szkoły. Miłej pracy z pozdrowieniami Anna Fleszar.
Zajęcia przeznaczone na poniedziałek 18 maja.
RELIGIA – EWA PIONTEK
DATA : 18.05-21.05.
TEMAT: PAN JEZUS WSTĘPUJE DO NIEBA.
Witam was bardzo serdecznie . Pan Jezus po swoim zmartwychwstaniu przebywał na ziemi przez 40 dni potem wstąpił do nieba, aby nam przygotować miejsce. proszę z dzieckiem obejrzeć ilustrację mówiącą o tym wydarzeniu i wykonać polecenia na str. 94- 95.
Temat: Cudze chwalicie ………….. zalana kopalnia w Bibieli-Pasiekach i kamieniołomy w Żyglinie.
Niedaleko Miasteczka Śląskiego w Żyglinie, w którym mieszka Marcelina, znajdują się pozostałości po zalanej kopalni rudy żelaza, ołowiu i srebra. Zobaczcie film, który pokaże wam te wydarzenia oraz miejsce, które dzisiaj można zwiedzać. Miejsce to nazywa się Bibiela-Pasieki. Może to być niedzielna, ciekawa wycieczka.
https://liblink.pl/2425o1yX8N
https://liblink.pl/7nm8bGhPY5
Jeszcze jedno ciekawe miejsce to żygliński kamieniołom wapienia, w którym odkryto kości dinozaurów.
https://liblink.pl/eAkwO42GYb
W tych kamieniołomach swoje prace badawcze prowadzili naukowcy, którzy poszukiwali kości dinozaurów żyjących miliony lat temu. Żyglińskie kamieniołomy stały się miejscem ciekawych odkryć skarbów ukrytych w wapieniu. Przyjrzyjcie się żmudnej pracy naukowców.
https://liblink.pl/uqIPQvwTMX
Odpowiedz na pytania:
1. W jakiej miejscowości znajdują się kamieniołomy oraz zatopiona kopalnia?
2. Co wydobywano w zatopionej kopalni?
3. Jak nazywały się zwierzęta, których kości znaleziono w żyglińskim kamieniołomie?
4. Spróbuj narysować lub wklej do zeszytu jednego z przedstawicieli dinozaurów.
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 14. 05. 20202 r.
Temat zajęć: Parki narodowe. Czym są? Jaka jest ich misja?
Polska przyroda potrafi wprawić w zachwyt! Dlatego stosuje się różnorodne formy jej ochrony. Jedną z nich są parki narodowe. Na pytania, zawarte w temacie zajęć, pomogą Wam odpowiedzieć dwa filmy. Oto ich tytuły:
– Polskie parki narodowe – po co istnieją? – https://liblink.pl/Fo60rJoDrm
– Przeżyj to! Polskie parki narodowe – https://liblink.pl/iTqzR91AFK .
Jeżeli nie zdołasz odtworzyć filmu poprzez wskazany link, wpisz jego tytuł w wyszukiwarce -po wyrazie- youtube. Zadziała!
NOTATKA:
1. Parki narodowe to obszary o powierzchni co najmniej 1000 hektarów, z przyrodą zachowaną w stanie niezmienionym przez człowieka. Obszary te wyróżniają się nie tylko szczególnymi walorami przyrodniczym, ale też wartościami naukowymi, społecznymi i kulturowymi.
2. W Polsce istnieją 23 parki narodowe. Łącznie zajmują ponad 300000 hektarów, co stanowi ok. 1% powierzchni kraju. Poza ochroną przyrody parki narodowe spełniają funkcje rekreacyjne.
Jeden z filmów (drugi, dłuższy) pokazał w skrócie wszystkie z nich. Pojawiły się nawet ich pełne nazwy. Może spróbujesz je wypisać?! Obejrzyj trzeci film, postępując tak samo w jego odtworzeniu, jak poprzednio. Oto tytuł:
– Parki narodowe w Polsce – 1. Tatrzański Park Narodowy – https://liblink.pl/f6FsyUYAuT . Może spróbujesz narysować logo (znak) tego parku?! Możesz też wybrać inny, spośród 23 parków, istniejących w Polsce!
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Urszula Wieczorek 12.05
Temat: Cudze chwalicie……… Mały Wersal i park w Świerklańcu.
Dzisiaj chciałam was zaprosić do miejsca, które dobrze znacie. Jest to park w Świerklańcu. Park i zamek, który się tam znajdował należał do rodziny Donesmarców. Niestety, po przepięknym pałacu zwanym Małym Wersalem, ze względu na jego piękno, pozostało puste miejsce tuż nad stawem. Pałac został na początku lat sześćdziesiątych XX wieku zburzony. Wielka szkoda. Dzięki animacji komputerowej, na podstawie zachowanych fotografii i planów został komputerowo odtworzony. Zobaczcie jaki był piękny.
https://liblink.pl/pb7gAxh7XD
Teraz zapraszam was do spaceru po parku. Rośnie tam wiele drzew i krzewów, które zostały posadzone ponad sto lat temu. Podczas spacery będą nam towarzyszyły rzeźby francuskiego artysty Fremieta.
Ciekawe czy znajdziecie miejsce, gdzie znajdował się pałac.
https://liblink.pl/RSlP21DngN
Przyjrzyjcie się uważnie rzeźbom i odpowiedzcie na pytanie – co przedstawiają rzeźby Fremieta?
Jakie zwierzęta zostały wyrzeźbione?
Czy byliście już w świerklanieckim parku?
Jak nazywa się budowla, w której mieści się hotel i restauracja?
Proszę uzupełnić karty pracy i przećwiczyć gesty przed lustrem. Miłej pracy pozdrawiam Anna Fleszar.
Załącznik 1
Załącznik 2
Urszula Wieczorek
Temat: Cudze chwalicie….. – majowy spacer po Parku Kamiliańskim.
/przepiszcie te 4 linijki tekstu do zeszytu/
Kamilianie zostali zaproszeni na Śląsk na początku XX wieku. Ich droga do Tarnowskich Gór wiodła przez Popowice pod Opolem (pierwsza brana pod uwagę lokalizacja szpitala) i Miechowice koło Bytomia, gdzie w 1904 roku ojcowie założyli ośrodek dla 17 pacjentów. Wreszcie do Tarnowskich Gór ściągnął ich hrabia Łazarz Henckel von Donnersmarck, który podarował zakonnikom miejsce zwane Galgenberg.
/to jest do przeczytania/
Zespół w stylu neogotyckim
W latach 1906-1907 na wzgórzu stanął okazały budynek Zakładu dla Alkoholików, pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela. Do 1949 roku leczono tutaj uzależnionych od alkoholu, chociaż podczas wojen światowych wojsko dostosowywało go za każdym razem do swoich celów. W PRL zakład upaństwowiono. W ręce zakonu powrócił w roku 1998, a w następnym ojcowie utworzyli Niepubliczny Szpital pod wezwaniem św. Kamila w Tarnowskich Górach. Zakład dla Alkoholików wraz z klasztorem kamilianów i kaplicą zbudowano na planie litery H, w stylu neogotyckim.
Kościół św. św. Jana Chrzciciela i Kamila
Najefektowniejszym budynkiem w całym założeniu jest kościół pod wezwaniem świętych JanaChrzciciela i Kamila. Początkowo służył on jedynie jako klasztorna i przyszpitalna kaplica, ale wkrótce zaczął oddziaływać na okolicę. W 1942 roku stał się centrum samodzielnej parafii. Wyjątkowej urody jest wnętrze kościoła. Zachowało ono jednorodny, neogotycki wystrój. Ołtarze są dziełem Petera Schneidera. W bocznym, lewym, znajduje się cudowny wizerunek Matki Bożej Uzdrowienia Chorych. Namalował go w 1910 roku niejaki Richter z Kłodzka. Warto również zobaczyć witraże, w tym św. Łazarza, ufundowane przez hrabiego Łazarza Henckel von Donnersmarcka
Przy zespole znajduje się ładny park, założony na początku XX wieku. W latach 1984-2004. W pobliżu stanął nowy kościół, pod wezwaniem Matki Bożej Uzdrowienia Chorych.
Zapraszam was na krótki spacer po parku. Zobaczcie jak się zmienia w różnych porach roku
https://liblink.pl/gbIRvC7zpn
Zadanie dla was:
1. Spróbujcie dokończyć przysłowie zawarte w temacie.
2. W jakim mieście znajduje się ten park?
3. Kto jest właścicielem parku?
4. Kto jest patronem kościoła?
Może byliście już na spacerze w Parku Kamiliańskim? Jeśli nie to zapraszam – do Groty i na cmentarzyk ojców kamilianów.
Rewalidacja – Waligóra-Wylężek Monika
Temat: W moim domu.
Proszę wykonać zadanie na karcie pracy nr 44 zgodnie z poleceniem na karcie.
Opisz w zeszycie jak wygląda twój pokój (nazwij meble, opisz, gdzie stoją oraz napisz, jak spędzasz czas w swoim pokoju).
Temat: Gotujemy. Co robi kucharz?
Zapoznaj się z budową oraz działaniem kuchenki (elektrycznej lub gazowej). Opisz, jak zbudowana jest kuchenka. Przeczytaj głośno zasady bezpiecznego korzystania z kuchenki i wklej je do zeszytu. Odpowiedz na pytania na karcie uzupełniając puste miejsca (wykropkowane).
Temat: Sałatka warzywna.
Przeczytaj przepis na sałatkę warzywną i wykonaj zadanie matematyczne na karcie pracy.
Przygotuj samodzielnie sałatkę jarzynową i poczęstuj nią domowników.
Joanna Kucharewicz
Grażyna Süsser- Przysposobienie do pracy
Klasa I- II a SPP, 11 V- 15 V 2020
Witam Was w nowym tygodniu pracy. Dzisiaj proponuję Wam zdrowe koktajle warzywno- owocowe będące źródłem witamin. Pamiętajcie, że witaminy są naszym sojusznikiem w walce z wieloma chorobami. Wzmacniają nasze organizmy i jeśli nawet przytrafi nam się jakaś choroba, to łatwiej ją pokonać. Pamiętajcie o systematycznym jedzeniu warzyw i owoców, najlepiej świeżych. Przesyłam filmy o tym, jak zrobić zdrowe koktajle. Powodzenia i smacznego.
https://liblink.pl/M9QUTfNKg7
https://liblink.pl/f7Lr3LjaKC
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 11. 05. 2020 r. oraz 13. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Posłańcy wiosny. Kompozycje z wykorzystaniem modeli kwiatów i ptaków.
We wstępnej części zajęć (poniedziałek) wykorzystany zostanie plik PDF z ubiegłego tygodnia, stanowiący formę kalendarza ekologicznego, umożliwiający wędrówkę przez poszczególne miesiące wiosny. Wyszukaj w tekście, już Ci znanym, nazwy kwiatów i ptaków, wpisując je do zeszytu w dwóch odrębnych grupach (kwiaty / ptaki).
Zasadnicza część zajęć (środa) oparta jest o dzisiejszy załącznik (plik PDF),złożony z czterech kart, ukazujących szablonowe wzory posłańców wiosny. Nazwij je, a następnie podpisz ozdobnymi literami poszczególne kwiaty i ptaki. Szablony wypełnij kolorami, wykorzystując m.in. kredki, pisaki, farby akwarelowe.
W końcowej części zajęć ułóż cztery zdania z nazwami posłańców wiosny, zapisując je w zeszycie.
Powodzenia na czas pracy!
Karta pracy
Agnieszka Nowak
Religia
TEMAT: ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II.
DATA 11.05-14.05.
W tym tygodniu zapraszam was na spotkanie z papieżem Janem Pawłem II. proszę obejrzeć film, a chętni mogą narysować papieża Jana Pawła II
https://liblink.pl/vrlY5IiGAZ
Urszula Wieczorek kl. IIa SPP
Temat: Klucz jest w Zamku – edukacja muzealna.
Na dzisiejszej lekcji będziemy zwiedzali muzeum czyli miejsce, w którym zgromadzone są zabytki czyli przedmioty z naszej przeszłości. Wybierzemy się na wirtualną wycieczkę po komnatach Zamku Królewskiego w Warszawie. Uważnie oglądajcie film a po jego zakończeniu odpowiedzcie na pytania.
https://liblink.pl/PnhCgk7Gog
1. W jakim mieście znajduje się Zamek Królewski?
2. Który z królów polskich rozpoczął jego budowę?(stoi na kolumnie na Placu Zamkowym i spogląda na swoje dzieło)
3. Jaki ważny dokument podpisano na Zamku w roku 1791?
4. Kto był ostatnim królem Polski?
Teraz już bez przewodnika spójrzcie na piękno wnętrz, rzeźb, obrazów oraz mebli zgromadzonych w pałacu.
https://liblink.pl/CvnpWcMbNn
Na zakończenie spójrzcie na Zamek i Ogrody Królewskie z wysokości drona.
https://liblink.pl/LzNSm6wvQK
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 07. 06. 2020 r.
Temat zajęć: Przyroda w maju – ciekawostki. Część druga.
Kontynuując realizację zagadnień tematycznych, część druga wyzwala zwiększoną aktywność z Waszej strony poprzez mówienie, czytanie, pisanie. W tym celu wykorzystany zostanie m.in. plik PDF, stanowiący formę kalendarza ekologicznego, ukierunkowanego na wędrówkę przez poszczególne miesiące, tworzące wiosenną oś czasu. Otwórz go z pomocą Rodziców, porozmawiaj o jego treści. Wykonaj polecenia:
1. Przeczytaj tekst.
2. Uwagę skoncentruj na maju.
3. Popatrz na te obrazy, wybierz -co najmniej- dwa, które najbardziej cię zainteresowały, zapoznaj się z tekstem, im towarzyszącym:
– https://liblink.pl/6brDtwVHir
– https://liblink.pl/PyeN28v10m
– https://liblink.pl/0B3s3z4FAa
– https://liblink.pl/s4IGf5kxSL
– https://liblink.pl/5qdX7IOzSm
– https://liblink.pl/YQ40DdHGtp
– https://liblink.pl/CfgvHX5fML
– https://liblink.pl/wbr2srSrbC
4. Wybrane ciekawostki -co najmniej dwie- przepisz starannie do zeszytu, odpowiednio je ilustrując.
Zdjęcia pięknych prac otrzymuję od Marceliny. Mam nadzieję, że pozostała część społeczności klasowej, w miarę możliwości, realizuje zadania-ćwiczenia, zgodnie ze wskazówkami.
Powodzenia na czas pracy!
Agnieszka Nowak
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 06. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Przyroda w maju – ciekawostki. Część pierwsza.
We wstępnej części zajęć ponownie obejrzyj film, nawiązujący do początków tej pory roku, której trzeci miesiąc staje się Twoim udziałem: https://liblink.pl/tI9dqZ0LKM
Z pewnością dostrzegasz zmiany, zachodzące w przyrodzie. Oto kilka z nich, zebranych i zredagowanych w formie ciekawostek. Przeczytaj uważnie. Przepisz do zeszytu.
NOTATKA:
1. Kwitną tulipany, narcyzy, żonkile, konwalie, niezapominajki, chabry, rumianek, jaskier. Wciąż widać żółte mniszki, ale część zamieniła się już w dmuchawce.
2. Kwitną kasztanowce, lilaki ((tzw. bzy), głogi, jarzębiny oraz drzewa owocowe. Na wszystkich drzewach, z wyjątkiem robinii (tzw. akacji), rozwijają się już liście. Kwitną liczne krzewy.
3. Widać, unoszone wiatrem, nasiona topoli, otoczone białym puchem.
4. Obudziły się już wszystkie owady. Obserwować można liczne chrabąszcze, pszczoły, motyle, muchy. Dla wielu z nich -maj- to okres godowy.
5. Na polach widać już zboża, na których pojawiają się kłosy.
6. Łąki, pełne kwiatów, są bardzo kolorowe.
7. Wciąż słychać donośny rechot żab, gody odbywają kumaki, rzekotki, żaby wodne, traszki. Widać już pierwsze kijanki żaby trawnej i moczarowej, które rozpoczęły gody w marcu, a na wodzie zobaczyć można żółte kwiaty grążela.
8. W gniazdach pojawiają się pisklęta, a w innych dopiero jaja. W słonecznych miejscach można obserwować jaszczurki i zaskrońce.
9. Rodzą się młode sarny, jelenie, żbiki i żubry.
Po przepisaniu, -co najmniej dwie z ciekawostek- zilustruj. Możesz popatrzeć TUTAJ: https://liblink.pl/LSPYcIRNVp
POWODZENIA!
Agnieszka Nowak
Urszula Wieczorek IIa SPP
Temat: Kto może mieć paszport?
Art. 3. Prawo otrzymania paszportu. Pozbawienie lub ograniczenie tego prawa
Każdy obywatel polski ma prawo do otrzymania paszportu. Pozbawienie lub ograniczenie tego prawa może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych w ustawie.
Art. 4. Znaczenie dokumentu paszportowego
Dokument paszportowy uprawnia do przekraczania granicy i pobytu za granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także tożsamość osoby w nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument zawiera.
Art. 5. Własność dokumentu paszportowego
Dokumenty paszportowe w okresie ich ważności stanowią własność Rzeczypospolitej Polskiej.
Dla mieszkańców Tarnowskich Gór i powiatu tarnogórskiego wnioski paszportowe przyjmuje Starostwo Powiatowe przy ulicy Karłuszowiec.
Dla mieszkańców Bytomia wnioski przyjmuje Urząd Miejski przy ulicy Parkowej 2.
Paszporty musimy mieć przy wyjazdach poza granice Unii Europejskiej oraz Schengen (kraje, które nie należą do U.E ale podpisały dokumenty umożliwiające przyjazd obywateli Unii).
Jak wygląda polski paszport?
Spróbuj samodzielnie wypełnić wniosek paszportowy.
Grażyna Süsser- Przysposobienie do pracy
Klasa I- II a SPP, 4 V- 8 V 2020
Dzień dobry,
witam Was w kolejnym tygodniu pracy. Zapraszam do zapoznania się z materiałem o tym, co będziecie mogli robić w przyszłości, już po ukończeniu szkoły. Zastanówcie się, co am najbardziej odpowiada i w czym najlepiej się sprawdzicie. Odpowiedzcie na pytania. Pamiętajcie, żeby prace wykonywane w domu gromadzić w teczce, aby móc je pokazać po powrocie do szkoły. Życzę miłej pracy.
https://liblink.pl/Bq7EKkHgdo
Grażyna Süsser
Pani Urszula Wieczorek
Temat: Co można załatwić w Urzędzie Miejskim?
Większość spraw administracyjnych załatwiamy w urzędzie miasta bądź gminy.
Tam się meldujemy, zgłaszamy prowadzenie działalności gospodarczej, wyrabiamy dowód osobisty. Dlatego warto wiedzieć czym jest urząd miasta lub gminy i co można w nim załatwić.
W skład urzędu miasta lub gminy wchodzą poszczególne wydziały. Najczęściej są to:
Wydział kultury,
Wydział działalności gospodarczej
Wydział oświaty
Wydział geodezji i kartografii
Wydział gospodarki lokalowej
Wydział gospodarki komunalnej
Wydział komunikacji
Wydział zarządzania kryzysowego
Wydział rolnictwa
Wydział finansów
Wydział urbanistyki i architektury
Wydział spraw obywatelskich
Urząd Stanu Cywilnego .
Na dzisiejszej lekcji omówimy tylko dwa, z którymi najczęściej będziemy mieli kontakt. Jest to :
Wydział spraw obywatelskich
W wydziale spraw obywatelskich można uzyskać dowód osobisty. Wydział ten również rejestruje poborowych, wydaje zezwolenie na prowadzenie zbiórek publicznych, rejestruje stowarzyszenia zwykłe, zajmuje się sprawami meldunkowymi.
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego rejestruje urodzenia i zgony, tam można zmienić imię lub nazwisko jak również zawrzeć związek małżeński. W USC można uzyskać również skrócony akt urodzenia, skrócony akt zgonu, skrócony akt małżeństwa.
https://liblink.pl/D8rhoX9dQ5
Na zadanie przygotowałam wam druk na wydanie dowodu osobistego. Dobrej pracy.
UWAGA: nie musicie tego tekstu przepisywać do zeszytu. Przeczytajcie uważnie i wypełnijcie wniosek.
Przysposobienie do pracy
Temat: Wiosenne warzywa, czyli nowalijki. – poniedziałek
Należy wykonać karty nr 54, 55 (wkleić do zeszytu)
Do zeszytu należy przepisać notatkę:
Co to są nowalijki?
Do nowalijek zaliczamy m.in. koperek, rzeżuchę, rzodkiewkę, szczypiorek, pomidory, ogórki, szpinak, sałatę czy młode marchewki. Okres rozwoju nowalijek jest znacznie skrócony i bardzo przyspieszony. Na ogół rosną w ciepłych odpowiednio nasłonecznionych i wilgotnych szklarniach. Przy wyborze nowalijek dokładnie oceniajmy ich wygląd zewnętrzny, nie sugerujmy się pierwszym wrażeniem. Upewnijmy się, skąd pochodzą i pamiętajmy, że najlepsze są te z upraw ekologicznych, w których używa się naturalnego nawozu.
Temat: Wiosenna sałatka. Wiosenne kanapki. – środa
Należy wykonać kartę nr 58(wkleić do zeszytu) oraz przygotować wiosenne kanapki (według przepisu).
Karta pracy 3- wiosenne kanapki
Temat: Zgadnij jak się czuję? – piątek
Wykonaj zgodnie z poleceniem zadania na kartach pracy
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 04. 05. 2020 r.
Temat zajęć: Czy wiosna cały czas jest taka sama?
Przypomnij sobie, jak powstawała Twoja mini-książeczka, dotycząca pór roku. W jedną z jej kart wpisana została wiosna. Pomyśl:
Kiedy wiosna się zaczęła?
Kiedy się skończy?
Jak wygląda świat w marcu? I jak wygląda teraz, na początku maja?
Z pomocą przychodzi film: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie – nowy film edukacyjny dla dzieci – https://liblink.pl/VT7VOSblvU – pozwoli wrócić do początków tej pory roku, której trzeci miesiąc właśnie został zainaugurowany.
Po obejrzeniu filmu rozwiąż część zadaniowo-ćwiczeniową w karcie pracy. Tworzą ją zagadki.
Karta pracy
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Religia
TEMAT: NABOŻEŃSTWO MAJOWE.
DATA: 4.05 – 7.05.2020.
Rozpoczął się maj, miesiąc poświęcony Maryi. Oddajemy Jej cześć uczestnicząc w nabożeństwach majowych. Zapraszam was do udziału w katechezie wirtualnej poświęconej Maryi i nabożeństwu ku Jej czci.
Link do katechezy poniżej.
https://liblink.pl/0RUMAI64ja
Temat: Na świąteczną majówkę – sernik biało-czerwony.
Dzisiaj coś słodkiego na świąteczne dni. Przygotowałam dla was przepis na pyszny sernik na zimno w kolorze biało-czerwonym. Łatwy w przygotowaniu, z dostępnych produktów: truskawek i serka kremowego.
Spróbujcie bo jest naprawdę bardzo smaczny.
https://liblink.pl/PlHC37I5i5
Życzę słonecznej majówki – Urszula Wieczorek
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 29. 04. 2020 r. oraz 30. 04. 2020 r.
Temat zajęć (1): Kwietniowe zadania na wprawę. Szyfrogram.
Temat zajęć (2): Przygotowania do majowego świętowania.
W realizację tematów wpisane zostały dwa elementy: karta pracy, wraz z zawartymi w niej zadaniami-ćwiczeniami, jak również serwis internetowy Youtube.
Temat z 29 kwietnia nakazuje wykorzystanie pierwszej części karty pracy. Waszym udziałem staną się, między innymi, szyfry literowo – wyrazowe. Czy poradzisz sobie z ich odgadnięciem? Na pewno tak! W jaki sposób wyjaśnisz sens odgadniętych haseł? Na pewno dobrze! Jak je zilustrujesz? Na pewno pięknie!
Temat z 30 kwietnia, oprócz wykonania poleceń, zawartych w karcie pracy, w początkowej części zaprasza do obejrzenia filmów, którymi są:
– Święta majowe – https://liblink.pl/MKpWx7K9I3
– Symbole narodowe Polski – https://liblink.pl/5v1eZoKR6a
Po zaznajomieniu się z treścią, w nich zawartą, bez problemów zrealizujesz część zadaniowo-ćwiczeniową, umieszczoną w drugiej części karty pracy. Niech poprzez te zajęcia zeszyt z zakresu funkcjonowania osobistego i społecznego wzbogaci się o ważny akcent, wniesiony przez wskazane teksty i symbole, bliskie sercom Polaków.
Karta pracy
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Temat: Majowe Święta – Konstytucja 3-go Maja.
Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie. To on reguluje najważniejsze zasady funkcjonowania państwa, określone są w niej prawa i obowiązki obywateli i wiele innych prawnych aspektów. Nad jej przestrzeganiem czuwa Trybunał oraz Prezydent.
Dlaczego Konstytucja 3 Maja jest taka ważna?
Był to pierwszy taki nowoczesny akt prawny w Europie w tamtym czasie i jeden z pierwszych na świecie. Regulował podatki, prawa obywateli oraz kończył rządy Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Konstytucja 3 Maja została uchwalona w czasie obrad Sejmu Czteroletniego w 1791 roku przez ostatniego króla Polski Stanisława Poniatowskiego.
https://liblink.pl/RQHNa9ozVm
Dowiedzieliście się wielu nowych rzeczy i wiecie już dlaczego data 3-go Maja jest tak ważna dla Polaków i jest dniem wolnym od pracy. Urszula Wieczorek
Temat: Majowe Święta – 2 maja Święto Flagi Państwowej.
Początek maja to świąteczne dni naszej Ojczyzny – Rzeczypospolitej Polski.
1 Maja – Międzynarodowe Święto Pracy,
2 Maja – Święto Flagi Narodowej,
3 Maja – Święto Konstytucji.
Nasze barwy biało – czerwone to jeden z symboli narodowych Rzeczypospolitej Polski.
https://liblink.pl/rKAfbHn0js
Jako zadanie – narysuj polską flagę narodową. Urszula Wieczorek
Grażyna Süsser – Przysposobienie do pracy
Klasa I – IIA SP, 27 IV-30 IV 2020
Dzień dobry,
witam wszystkich w kolejnym tygodniu naszej pracy. Tym razem tydzień pracy będzie trochę krótszy, bo przed nami majowe święta. Przypominam, że w piątek Święto Pracy, w sobotę Święto Flagi, a w niedzielę Święto Konstytucji 3 Maja. Na nadchodzący tydzień mam dla Was propozycję w postaci potrawy uznawanej prawie za naszą potrawę narodową, a w każdym razie smaczną, chociaż pracochłonną. Przesyłam karty z kolejnymi etapami pracy i krótki film, który myślę, że będzie bardzo pomocny. Oczywiście, nie każdy z Was podejmie to wyzwanie, ale tych, którzy się zdecydują- oczywiście z pomocą RODZICÓW- proszę o zdjęcia. Można przesłać swoim Paniom, a One mi udostępnią.Życzę satysfakcji z pracy i smacznego!
https://liblink.pl/dD2yKid4xw
https://liblink.pl/xvd1EVjAQY
https://liblink.pl/n8Q4Ku0aMw
Grażyna Süsser
Joanna Kucharewicz
Poniedziałek
Temat: Święta Narodowe.
Przeczytaj tekst na karcie nr 1. Na pytania odpowiedz pisemnie w zeszycie.
Przeczytaj wiersz Wszyscy dla wszystkich. Wytnij elementy z karty nr 2 i 3. Wklej do zeszytu
Środa
Temat: Wybitni Polacy.
Wykonaj zadania z pozostałych kart. Na końcu rozwiąż krzyżówkę!
Wybierz jedną z wybitnych postaci (z karty nr 15) i opisz ją korzystając z informacji, które znajdziesz w Internecie. W tym celu w wyszukiwarce internetowej musisz wpisać imię i nazwisko wybranej postaci i kliknąć na klawiaturze klawisz Enter. Opis postaci wpisz do zeszytu.
Powodzenia!
Pozdrawiam na majowe święta!
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 27. 04. 2020 r.
Temat zajęć: Nasze rady na odpady. Zbieraj i bądź EKO!
Realizacji zajęć towarzyszą dwa elementy:
– Film edukacyjny – Lekcja ekologii –https://liblink.pl/eSurezyPdj
– Karta pracy, dołączona do poprzednich zajęć (23. 04. 2020 r.). W jej końcowej części – wyraźnie wyodrębnione – znajdują się zadania, związane z dzisiejszym tematem. Proszę postępować zgodnie z zawartymi w nich poleceniami.
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
TEMAT: Jezus zmartwychwstały zaprasza nas do swojego stołu.
DATA:27.04.
zadanie podane w załączniku.
Karta pracy
TEMAT: Maryja jest naszą Matką i Królową.
Karta pracy
DATA :29.04.
Przysposobienie do pracy. Urszula Wieczorek I-II A SPP
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 23. 04. 2020 r.
Temat zajęć: Szukamy rady na odpady. Segregujmy dla przyszłości.
W realizacji początkowej części zajęć, poprzez serwis internetowy YouTube, wykorzystane zostaną dwa krótkie filmy. Są nimi:
1) Piosenki najlepsze dla dzieci – DBAJ O ZIEMIĘ: https://liblink.pl/p1ckRdK0kJ
2)Bajka edukacyjna – EKOLOGICZNY DOM: https://liblink.pl/hMkiiinqh3
Właściwa, najdłuższa część zajęć, oparta jest o kartę pracy. Opowiadanie o rosnącej górze śmieci od czasów ludzi pierwotnych stanowi pierwszy jej punkt. By przejść do kolejnej części, trzeba zaznajomić się z tekstem, czytając go powoli i dokładnie. Można porozmawiać o nim z Rodzicami, czy też z innymi osobami, które są blisko Was.
Końcową część zajęć tworzą ćwiczenia, znajdujące się pod tekstem opowiadania, umieszczonego w karcie pracy. Proszę o ich wykonanie w zeszycie (ćwiczenie 2 i ćwiczenie 3), zgodnie z poleceniami, w nich zawartymi. Ćwiczenie 1 zostało zrealizowane podczas rozmowy. Karta pracy
Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 22. 04. 2020 r.
Temat zajęć: Dzień Ziemi.
Po astronomicznym spojrzeniu na Ziemię, dziś – w Dniu Ziemi – popatrzymy na nią ekologicznie. To spojrzenie jest dla Was łatwiejsze, między innymi poprzez udział w zbiórce surowców wtórnych, zbieranych w ramach Programu: Moje Czyste Miasto.
Jakich? Odpowiedz na to pytanie, wpisując nazwy do zeszytu – (zadanie 1). Uzupełnij kartę pracy, dołączoną do dzisiejszych zajęć, według poleceń, poprzedzających ilustrację (zadanie 2).
Powodzenia!
Karta pracy
Agnieszka Nowak
Grażyna Süsser – Przysposobienie do pracy
Klasa I-II a SPP,20 IV-24 IV 2020
Witam serdecznie, na ten tydzień proponuję ćwiczenia w prasowaniu.Nie jest to dla Was nowa rzecz, bo poznaliśmy zarówno obsługę żelazka, jak też ćwiczyliśmy prasowanie. Pamiętam, że każdy z Was doskonale radził sobie z tym zajęciem. Przypominam o zachowaniu ostrożności, bo żelazko bywa gorące! Przesyłam też krótką instrukcję prasowania. Proszę, zapoznajcie się z nią, zanim przystąpicie do pracy. Proponuję, abyście prasowali swoje koszulki, bo to nie jest zbyt trudne zadanie. Życzę satysfakcji z pracy, a rodziców proszę o nadzór i pomoc w razie potrzeby. Dziękuję i pozdrawiam.
https://liblink.pl/B6q4MuXvtB
Grażyna Süsser
Religia
Temat : Jezu, ufam Tobie- niedziela miłosierdzia Bożego.
Data 20. 04.- 23.04.
Witam serdecznie rodziców i uczniów. W tym tygodniu zapraszam na katechezę wirtualną. link do katechezy poniżej.
https://liblink.pl/6cxiCE8qNi
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 20. 04. 2020 r.
Temat: Ziemia w Układzie Słonecznym. Dzień i noc. Pory roku.
Przed nami Dzień Ziemi. Dlatego dzisiaj, w poniedziałek, popatrzymy na Ziemię astronomicznie, zaś na następnych zajęciach, w środę, popatrzymy na Ziemię ekologicznie.
Na początek zachęcam Was do obejrzenia dwóch filmów, poprzez które będziecie uczestniczyć w wirtualnej podróży w tę część galaktyki, jaką jest Układ Słoneczny. Poznacie jego najważniejsze elementy. Dowiecie się o ruchach Ziemi i ich następstwach. Tymi filmami są:
1) Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach dla dzieci: https://liblink.pl/1NwdnYolf4
2) Paxi – Dzień, noc i pory roku: https://liblink.pl/V8Ea2B8j03
Do zeszytu przepisz notatkę, składającą się z pięciu zdań:
1. Układ Słoneczny to cześć galaktyki, nazywanej Drogą Mleczną.
2. Jego centralnym ciałem jest Słońce – gwiazda, stanowiąca dla nas źródło światła i ciepła.
3. Ziemia – będąc jedną z planet – jest jedyną planetą, na której istnieje życie. Wykonuje jednocześnie dwa rodzaje ruchów:
a) obrotowy – ruch Ziemi wokół własnej osi,
b) obiegowy – ruch Ziemi wokół Słońca.
4. Następstwem ruchu obrotowego jest występowanie dnia i nocy.
5. Następstwem ruchu obiegowego są pory roku.
W oparciu o obejrzane filmy odpowiedz na pytania (ustnie, jeżeli chcesz – pisemnie):
– Czym jest Słońce? Czym jest Ziemia?
– Którą z planet Układu Słonecznego nazywamy gazowym gigantem?
– Ile trwa pełny obrót Ziemi wokół własnej osi?
– Ile trwa pełny obieg Ziemi wokół Słońca?
– Kiedy dzień jest najkrótszy, a noc najdłuższa? Kiedy dzień jest najdłuższy, a noc najkrótsza?
Wykonaj rysunek tematyczny. Powodzenia!
Agnieszka Nowak
Karty pracy z Przysposobienia do pracy – Joanna Kucharewicz
do przygotowania 15 – 20.04.2020
Grażyna Süsser – Przysposobienie do pracy
Klasa I-II a SPP,15 IV-17 IV 2020
Witam wszystkich serdecznie po przerwie świątecznej. Dzisiaj zachęcam do zrobienia pysznych, wiosennych kanapek.
Można je zrobić z tych produktów, które są akurat w domu. Nie trzeba robić specjalnych zakupów. Powinniśmy mieć
chleb, masło, żółty ser i coś, co sprawi, że kanapka będzie apetyczna. Może to być pomidor, ogórek, albo zielona cebulka bądź szczypiorek. Pamiętajcie, że jest wiosna i kanapki powinny być kolorowe i apetyczne. Zanim zabierzecie się do pracy, obejrzyjcie krótkie filmiki o robieniu kanapek. Mam nadzieję, że ułatwią Wam wykonanie zadania.W razie potrzeby zwróćcie się o pomoc do rodziców.
Rodzicom serdecznie dziękuję za zrozumienie.
https://liblink.pl/rZgTAiZnyo
https://liblink.pl/HYv8hCyXmC
https://liblink.pl/OMypoCaH9N
https://liblink.pl/1iFV3P1su1
https://liblink.pl/oLIm0b7B6t
https://liblink.pl/LUqQj4ECsZ
https://liblink.pl/RkXktGMaYk
Grażyna Süsser
Urszula Wieczorek kl.IIa SPP
Temat: W trosce o nasze zdrowie.
Witam Was po przerwie świątecznej.
Materiały potrzebne do zajęć: maseczka na twarz, rękawice jednorazowe, mydło i ręcznik.
W trosce o nasze zdrowie pan minister Łukasz Szumowski wprowadził
z dniem 16.04.2020r czyli już od dzisiaj, obowiązek noszenia maseczek ochronnych i rękawiczek jednorazowych w przestrzeni publicznej.
Zapytacie zapewne co to jest przestrzeń publiczna – jest to przestrzeń poza naszym domem, mieszkaniem, gdzie spotykamy się z innymi ludźmi: gdy wychodzimy do apteki, do sklepu bądź wyprowadzamy psa na spacer. W innych sytuacjach nie wychodzimy
i zostajemy w domu.
Każde wyjście z domu nakłada na nas obowiązek zakładania maseczek na twarz i rękawiczek na dłonie.
Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam dla was film jak bezpiecznie zakładać i zdejmować maseczki i rękawiczki. Bardzo proszę obejrzyjcie go uważnie i spróbujcie sami nałożyć oraz bezpiecznie zdjąć sprzęt ochrony osobistej.
https://liblink.pl/iawDe2klWA
Ćwiczymy zakładanie i zdejmowanie bo to bardzo ważne dla naszego zdrowia. Mam nadzieję, że poradziliście sobie z tym zadaniem bardzo dobrze.Pamiętajcie o bardzo dokładnym myciu rąk i używaniu płynów dezynfekujących.
https://liblink.pl/CLMB4Mz9VF
Jeszcze raz sprawdź czy robisz to w ten sam sposób. Dziękuję za zajęcia i bądźcie zdrowi.
Zajęcia kształtujace kreatywnosc kl. I-II A SPP
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I-II a SPP
Data zajęć: 15. 04. 2020 r. oraz 16. 04. 2020 r.
Witam Was po wiosennej przerwie świątecznej. Przez najbliższe dwa dni nastąpi powrót do pracy z plikiem PDF, który jest Wam już dobrze znany. Treść pracy wyznaczą dwa zadania końcowe, oparte o następujące tematy:
1. Poranna i wieczorna toaleta.
Polecenia:
A) Na str. 4 ukazane są czynności, wykonywane podczas porannej toalety. Omów je, ułóż zdania ich dotyczące.
B) Na str. 5 ukazane są czynności, wykonywane podczas wieczornej toalety. Omów je, ułóż zdania ich dotyczące.
C) Wykonaj rysunki, ilustrujące temat.
UWAGA:
Jeżeli temat został zrealizowany przez Ciebie we wcześniejszym etapie nauki zdalnej, sprawdź, czy masz zapisy wszystkich poprzednich tematów, wyszczególnionych w zakładce Waszej klasy, związanych zarówno z plikiem PDF, jak i z materiałami, opartymi o przesłane przeze mnie zdjęcia. Uporządkuj i skompletuj dotychczasowe prace!
2. Czy jesteś mistrzem w przestrzeganiu zasad higieny?
Polecenia:
A) W ramach podsumowania i odpowiedzi na pytanie, zawarte w temacie, wykonaj zadania, umieszczone w pliku PDF:
Zadanie 1 – strona 8,
Zadanie 2 – strona 8,
Zadanie 3 – strona 9.
Przenieś je do zeszytu. Jeżeli możesz, wykonaj zdjęcie pracy, przesyłając je na adres mojej poczty mailowej (lub na telefon komórkowy – sms, WhatsApp).
B) Następnie zajmij się ankietą, która w pliku PDF znajduje się na stronie 10. Przeczytaj powoli i dokładnie pytania, zakreśl odpowiedzi wybrane przez Ciebie:
TAK – 5,
CZASAMI – 2,
NIE – 0.
Policz uzyskane punkty, zgodnie ze skalą (TAK, CZASAMI, NIE). Napisz ich ilość i przeczytaj rozwiązanie, dotyczące Ciebie.
UWAGA! W pliku PDF znajduje się błędny zapis przy TAK (powinno być 5).
POWODZENIA! Liczę na Wasze zaangażowanie!
Agnieszka Nowak
Religia
Temat: Jezus żyje wśród nas. Data 16.04.
Witam was serdecznie. W tym tygodniu bardzo proszę o wykonanie zadań znajdujących się w podręczniku Kochamy dobrego Boga( w załączniku).zadania na ten tydzień to strony 83 i 85. proszę odszukać te strony i tylko z tych stron wykonać polecenia.
Ewa Piontek. ewareligia2020@gmail.com
Agnieszka Nowak – FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – klasa I – II a SPP
Data zajęć: 08. 04. 2020.
Przed wiosenną przerwą świąteczną, w ostatnim dniu zajęć, temat sformułowany został następująco: Kartka wielkanocna.
Zgodnie z tematem proponuję wykonanie kartki w formacie A 5 (jest to połowa A 4, czyli wielkość kartki zwykłego zeszytu). Technika dowolna. Na niej należy umieścić elementy zdobnicze, jak również zredagowane przez siebie życzenia. Wzór kartki przesłałam przez Waszą wychowawczynię. Dodatkowo przesyłam link do strony internetowej, z której można zaczerpnąć inne wzory: https://liblink.pl/WRB23IBiWj
Wykonaną pracę można podarować domownikom, można przesłać jej zdjęcie na pocztę elektroniczną członków Rodziny, z którymi w tym roku na razie nie spotkamy się! Można też wkleić ją do zeszytu. Ja czekam na jej zdjęcie, które przesłać można na wskazany wcześniej adres mailowy lub na WhatsApp-a.
Pozdrawiam, życząc zdrowych – spędzonych w domu – Świąt Wielkanocnych.
Agnieszka Nowak
Przysposobienie do pracy: U. Wieczorek
Temat: Barwimy jajka naturalnymi składnikami.
Dzisiaj spróbujemy wykorzystać naturalne i zdrowe składniki do farbowania wielkanocnych jaj.
Oglądnijcie film i spróbujcie sami zabarwić jaja a potem je udekorować. Do pracy potrzebna nam będzie czerwona kapusta, buraki, kurkuma, cebula, sól i ocet spirytusowy. Naturalnie barwione jajka pokażecie w środę bo do uzyskania efektu potrzebne jest długie leżakowanie jaj w zalewie. Ciekawej pracy życzę.
https://liblink.pl/cVlBRgEsEF
Grażyna Süsser – Przysposobienie do pracy
Klasa I-IIa SPP,7 IV-8 IV 2020
Zachęcam do udziału w wirtualnej wycieczce do Muzeum Górnośląskiego na wystawę Śląskie kroszonki 2020. Mam nadzieję,że pisanki które tam zobaczycie, pozwolą Wam na stworzenie własnych, równie ciekawych. Zachęcaam zarówno do wycieczki, jak i do tworzenia pięknych pisanek albo kroszonek. Wesołych i zdrowych Świat Wielkanocnych.
https://liblink.pl/R7V0Yex0mr
Urszula Wieczorek kl.IIa SPP
Temat:Kolorujemy wielkanocne pisanki.
Materiały potrzebne do zadania:białe kartki papieru, kredki i kolorowe mazaki.
Obejrzyj materiał filmowy i spróbuj samodzielnie narysować kolorowe pisanki.Narysowane, kolorowe pisanki prześlij do pani Kucharewicz
Ciekawej i kolorowej pracy.
https://liblink.pl/sgh6y8RytR
Klasa I-IIa SPP
Temat: Wielka Sobota początkiem radości zmartwychwstania.
Karta pracy na 6.04-8.04.
Piontek Ewa
Rewalidacja indywidualna: Maria Szefer
Materiały do realizacji na rewalidacji indywidualnej
padlet.com/mariaszefer/rewalidacja
Grażyna Süsser – Przysposobienie do pracy
Klasa I-IIa SPP,3 IV-7 IV 2020
Zachęcam do przygotowania świątecznych ciasteczek. Podpowiem, że można je dekorować podobnie, jak dekorowaliśmy świąteczne pierniczki na Boże Narodzenie. Teraz możemy użyć podobnych pisaków, ale trzeba zastosować inne wzory. Pamiętamy o wzorach z bazi, zajączków i kurczaczków. Można też użyć samodzielnie przygotowanego lukru. Robiliśmy to. Zachęcam też do pieczenia ciastek w kształcie jajek. Życzę wiele radości ze wspólnej pracy z rodzicami, albo rodzeństwem. Proszę zrobić zdjęcia.
Załącznik: https://liblink.pl/VeU3T2nRuP
załącznik: https://liblink.pl/cIZKm1lh2T
Grażyna Süsser
Od Urszuli Wieczorek dla klasy I-IIa SPP
Temat: Wielkanocne ozdoby: kurki i zajączki
Przygotuj potrzebne materiały: wytłoczkę z jajek pomaluj na żółto, serwetki papierowe, klej, nożyczki i papier kolorowy. Miłej pracy.
Rozpoczynamy – najpierw kurka:
https://liblink.pl/3PbS9CcwHn
a teraz serwetkowy zajączek:
https://liblink.pl/XJQ6EdId4t
Wasze ozdoby na pewno staną na wielkanocnym stole.
Urszula Wieczorek dla klasy I-IIa SPP
02.04
Temat: Czas Świąt – o zachowaniu przy stole.
Proszę obejrzyj uważnie film i spróbuj samodzielnie nakryć stół do obiadu.
https://liblink.pl/s8xoBowqIN
To film nie tylko o estetycznym nakryciu ale także o zachowaniu przy stole.
Odpowiedz na pytanie: czy ty też tak się zachowujesz a może należy coś poprawić?
Iwona Kulpok – Zajęcia kształtujące kreatywność
kl. I- II a SPP 30.03-03.04.2020r.
Załącznik https://liblink.pl/tChQWkcBJO
Iwona Kulpok
Funkcjonowanie osobiste i społeczne – klasa I-II a SPP – Agnieszka Nowak
Moi drodzy! W pracy, prowadzonej w formie zdalnej, wykorzystamy 3 załączniki, mianowicie: dwa zdjęcia (kolorowe i czarno-białe) oraz materiał, oparty o PDF. Staną się one potrzebne do wykonania mini-książeczki, związanej z porami roku, jak również poznania i utrwalenia podstawowych zasad higieny.
A. Pracę rozpoczniemy od kolorowego zdjęcia, dokładnie przyglądając się ilustracji. Następnie postępujemy według poleceń:
1. przygotuj 4 paski białego papieru o wymiarach: 10 cm x 20 cm (prostokąty); „ustaw” je w linii pionowej (podstawę prostokąta stanowi krótszy bok);
2. w górnej części każdego paska (prostokąta) napisz „ozdobnymi” literami, jak najstaranniej potrafisz, nazwę jednej pory roku (jak na zdjęciu) według kolejności: WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA;
3. w dolnej części (jak na zdjęciu) wpisz – „ozdobnymi” literami, starannie – miesiąc, jak również dzień, uznawany za początek danej pory roku w kalendarzu;
4. pozostałą część przygotowanego paska (prostokąta), z wpisaną już nazwą pory roku, jak również datą jej rozpoczęcia, wypełnij właściwym rysunkiem, samodzielnie wykonanym (do wykorzystania zdjęcie – popatrz na rysunki, które – UWAGA!!! – rozmieszczone są błędnie);
B. Teraz rozpoczynamy pracę ze zdjęciem czarno-białym, zawierającym 20 zdań. W przypadku trudności z ich odczytaniem – zdania zapisane są poniżej. Wykonujemy następujące polecenia:
1. odczytaj zdania;
2. ich treść przyporządkuj do odpowiednich pór roku, pamiętając, że każdą porę roku charakteryzuje 5 zdań;
3. wpisz zdania (lub wydrukuj, porozcinaj i wklej) na odwrotnej stronie przygotowanych wcześniej pasków (prostokątów) – tym razem podstawę stanowi dłuższy bok;
4. gdy wszystkie zdania zostaną już wykorzystane, połącz cztery kolorowe paski w całość, według swojego pomysłu, wykorzystując dostępne w domu środki.
Wykonaną pracę przygotuj do oceny wraz z prezentacją ustną, dotyczącą ulubionej przez Ciebie pory roku. Potem przejdź do kolejnego, trudniejszego etapu pracy, realizowanego od 25 marca 2020 roku do 8 kwietnia 2020 roku, czyli do wiosennej przerwy świątecznej.
ZDANIA ZE ZDJĘCIA (w przypadku trudności z odczytaniem):
………………………………………………………………………………
Ptaki wracają z ciepłych krajów.
…………………………
Temperatura powietrza spada poniżej 0*C.
………………………………………………………………………………
Ptaki odlatują do ciepłych krajów.
………………………………………………………………………………
Dokarmiamy ptaki.
………………………………………………………………………………
Na drzewach pojawiają się pąki.
………………………………………………………………………………
Pada śnieg.
………………………………………………………………………………
Dojrzewają zboża.
………………………………………………………………………………
Z drzew spadają kolorowe liście.
………………………………………………………………………………
Kwitną żonkile i tulipany.
………………………………………………………………………………
Często pada deszcz i wieje wiatr.
………………………………………………………………………………
Dojrzewają truskawki, maliny, czereśnie i wiśnie.
………………………………………………………………………………
Zwierzęta budzą się z zimowego snu.
………………………………………………………………………………
Zbieramy grzyby w lesie.
………………………………………………………………………………
Topi się śnieg i lód.
………………………………………………………………………………
Zbieramy kasztany i żołędzie.
…………………………..……………………………………
Dni są długie i ciepłe.
………………………………………………………………………………
Dni są krótkie, a noce długie.
………………………………………………………………………………
Na niebie często pojawia się tęcza.
………………………………………………………………………………
Zamarzają zbiorniki wodne.
………………………………………………………………………………
Kwitną słoneczniki.
………………………………………………………….……………
C. Teraz czeka nas praca z materiałem PDF, zawierającym 10 stron, spośród których 7 stron – to treść, stanowiąca podstawę. Na pozostałych 3 stronach – umieszczone są 4 ćwiczenia, którymi zajmiemy się nieco później. Tematy, jak również przyporządkowane im zadania, należy zapisywać, wykonując kolejne ćwiczenia, zawarte w poleceniach.
Tematy, realizowane w poszczególnych dniach, w oparciu o materiał PDF:
1. Chroń siebie i swoich bliskich przed koronawirusem.
Polecenia:
Przyjrzyj się ilustracji, wypisz ukazane na niej środki ostrożności, stanowiące pierwszą linię obrony. Wykonaj samodzielnie i starannie rysunki do dwóch (lub więcej) z nich.
2. Co to jest układ odpornościowy?
Polecenia:
Napisz odpowiedź na pytanie, zawarte w temacie. Przeczytaj dokładnie treść, informującą o budowaniu i zachowaniu odporności (str. 1 – 2). Ułóż krótką notatkę tematyczną, „wzbogaconą” rysunkiem.
3. Nasze odżywianie, a układ odpornościowy.
Polecenie:
W ramach tematu opracuj jadłospis na dowolny dzień tygodnia, uwzględniając pięć posiłków (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja);
Oprócz materiału PDF, realizując ten temat, można wykorzystać – w miarę możliwości i zainteresowania – strony internetowe:
A. Potrzeby pokarmowe człowieka [poruszaj się według wskazówek, zawartych w kolejnych zagadnieniach, obejmujących następującą problematykę: 1) Białka; 2) Węglowodany (cukry); 3) Tłuszcze; 4) Witaminy; 5) Woda i sole mineralne].
Link do strony internetowej:
https://epodreczniki.pl/a/
Dla osób chętnych: po słowniczku, znajdują się zadania – ćwiczenia (1 – 5). Co najmniej jedno z nich, po prawidłowym wykonaniu, wpisz do zeszytu.
B. Właściwe odżywianie warunkiem zdrowia [poruszaj się według wskazówek, zawartych w zagadnieniach, obejmujących następującą problematykę: 1) Zasady zdrowego odżywiania; 2) Potrzeby energetyczne organizmu; 3) Zaburzenia odżywiania; 4) Wiem, co jem].
Link do strony internetowej:
https://epodreczniki.pl/a/
Jak poprzednio, dla osób chętnych: po słowniczku znajdują się zadania – ćwiczenia (1 – 4). Co najmniej jedno z nich, po prawidłowym wykonaniu, wpisz do zeszytu.
4. Co to jest higiena osobista?
Polecenia:
Przyjrzyj się ilustracjom, znajdującym się w materiale PDF na str. 2. Jest ich 9. Zapoznaj się z treścią, znajdującą się tuż pod nimi. Opierając się zarówno o ilustracje, jak i o treść, napisz, jakie czynności składają się na higienę osobistą. Wykorzystując ilustrację na str. 3, wypisz i narysuj przybory toaletowe, wykorzystywane w codziennej trosce o czystość naszego ciała oraz w jego pielęgnacji.
5. Ręce jako miejsce występowania bakterii i wirusów.
Polecenia:
Wykorzystując ilustracje, umieszczone na str. 3, napisz kiedy w sposób szczególny należy myć ręce. Omów i zademonstruj skuteczny sposób mycia rąk (str. 4).
6. Poranna i wieczorna toaleta.
Polecenia:
Na str. 4 ukazane są czynności, wykonywane podczas porannej toalety. Omów je, ułóż zdania ich dotyczące. Na str. 5 ukazane są czynności, wykonywane podczas wieczornej toalety. Omów je, ułóż zdania ich dotyczące. Wykonaj rysunek ilustrujący temat.
7. Jak dbać o zęby?
Polecenie:
W dostępnych źródłach wyszukaj informacje, dotyczące uzębienia człowieka. Wypisz nazwy znanych past do zębów. Narysuj środki, wspomagające higienę jamy ustnej.
8. O czym jeszcze trzeba pamiętać? Higiena nauki i wypoczynku.
Polecenia:
Wykorzystując str. 6 i str. 7 materiału PDF odczytaj zasady dotyczące odzieży, nauki i snu. Wybierz dowolną grupę sformułowanych zasad, przepisz je i zilustruj.
9. Pora na najtrudniejszą część… Podsumowanie! ZADANIA!!!
Wykonaj zadania, umieszczone w materiale PDF:
Zadanie 1 / str. 8
Zadanie 2 / str. 8
Zadanie 3 / str. 9
Jedno z wykonanych zadań (dowolnie wybrane) „przenieś” do zeszytu!
ANKIETA:
Odpowiedz na pytania, zakreślając poprawne odpowiedzi. Policz punkty, i sprawdź, czy jesteś mistrzem w przestrzeganiu zasad higieny.
TAK – 5
CZASAMI – 2
NIE – 0
Do zeszytu wpisz 10 pytań / w materiale PDF na str. 10. Policz punkty, zgodnie ze skalą (tak, czasami, nie), napisz ich ilość i przeczytaj rozwiązanie dotyczące Ciebie. UWAGA! W materiale błędny zapis przy TAK (powinno być 5).
POWODZENIA! Liczę na Wasze zaangażowanie!
Agnieszka Nowak
Drodzy uczniowie
zapraszam Was serdecznie do wspólnego kodowania
Iwona Kulpok
Obszar załączników
Podgląd filmu YouTube Koduj z nami #4
Koduj z nami #4
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE – KLASA I-II a SPP
Moi drodzy! Wasza praca w tym bardzo trudnym czasie obejmuje wykonanie mini-książeczki, dotyczącej pór roku, jak również realizację zagadnień o tematyce zdrowotnej. W tym celu przesyłam cztery załączniki.
Dokument programu Microsoft Word (załącznik 1) zawiera polecenia, objaśniające „krok po kroku” tok naszej pracy, prowadzonej w formie zdalnego nauczania, jak również linki do stron internetowych, którymi – być może – zainteresujecie się, wypełniając część dodatkową.
Zdjęcia, zarówno kolorowe (załącznik 2), jak i czarno-białe (załącznik 3), stanowią pomoc do samodzielnego wykonania mini-książeczki, dotyczącej pór roku.
Materiał, oparty o PDF (załącznik 4), stanowi podstawę do wykonania zadań i ćwiczeń, realizowanych w zakresie tematyki zdrowotnej, związanej z najważniejszymi zasadami higieny.
Powodzenia w zmaganiach!
Rewalidacja
Przesyłam propozycję lekcji na zajęcia rewalidacji dla uczniów poszczególnych klas.
– rodzaje oznaczeń na metkach na naszych ubraniach.
Proszę pomóżcie rodzicom zrobić pranie układając ubrania wg.oznaczeń na metkach.
(karta pracy – oznaczenie ubrań)
Pozdrawiam
M. Waligóra-Wylężek
Pani Maryla Szefer
padlet.com/mariaszefer/rewalidacja
Dziękuję i pozdrawiam Maryla
3. Klasa I-II a SPP Zajęcia rozwijające komunikowanie się:
Moi drodzy!
Proszę o wykonanie kartki świątecznej z własnymi życzeniami.
Zdjęcie prac można wysłać na adres
stomys@gmail.com
Aleksandra Wyrwoł
Witam, przesyłam materiały do pracy dla poszczegolnych klas informacje, filmiki i pomocne do zajęć materiały przesylam również wykorzystując WhatsApp oraz Messenger Pozwala mi to sprawnie wymieniać się informacjami, a takze na kontakt z Rodzicami i Uczniami
Pozdrawiam Aleksandra Wyrwoł
Witam Was Dario, Kamilo, Zuziu i Rafale.
Jeżeli macie czas ochotę i możliwości, zapraszam Was do zabawy kreatywnego malowania przy pomocy konturów własnych dłoni. Rysowanie i kolorowanie zwierząt staje się proste i można nim zaciekawić innych. Zobaczcie na Yuo Tube, jak to się robi:
https://liblink.pl/xyZ0AGNwWp
https://liblink.pl/xyZ0AGNwWp
A tutaj rysunki z odcisków palców:
https://liblink.pl/oey7aQBh4g
Jeżeli macie chęć i ochotę podzielić się wynikami swojej pracy, to można wysłać zdjęcia na adres: rabsztynlucyna@gmail.com
Pozdrawiam i życzę miłej nauki oraz zabawy.
Lucyna Rabsztyn